Ethical buying and boycotting: The consumers motivation and the response of MNCs

Thesis title: Ethical buying and boycotting: The consumers motivation and the response of MNCs
Author: Bencherki, Mehdi
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: English
Abstract:
This thesis aims to understand the consumer’s motivation behind ethical buying and boycotting as well as the actions that should be taken by multinational corporations to respond to them. The objective is to identify the factors playing a role in the decision to boycott or buy ethically and how the targeted MNCs should address them. The research will be conducted in the form of a survey with the aim of investigating consumer motivations for ethical buying and boycotting. The previous research and theories will bring an overview of the supposed efficiency of specific tactics. The reputation and the potential for positive changes in the multinational companies' behavior will also be covered thanks to several theories and the analysis of the survey result. The thesis aims to provide a nuanced and comprehensive understanding of the relationship between boycott campaigns, consumer expectations regarding ethics, and MNCs. The objective is to find areas of focus and recommendations for MNCs that would contribute to better responses regarding boycotting and their ethical practices.
Keywords: Ethical buying; Boycott; Buycott
Thesis title: Etické nakupování a bojkotování: Motivace spotřebitelů a reakce nadnárodních společností etických postupů
Author: Bencherki, Mehdi
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Abstrakt: Cílem této práce je pochopit motivaci spotřebitelů k etickému nakupování a bojkotu. a také opatření, která by měly nadnárodní korporace přijmout, aby na ně reagovaly. Cílem je identifikovat faktory, které hrají roli při rozhodování o bojkotu nebo etickém nákupu. a jak by je měly cílové nadnárodní korporace řešit. Výzkum bude probíhat formou průzkumu, jehož cílem bude zjistit motivaci spotřebitelů k etickému nakupování a zjistit, zda je etické nakupování v souladu s etickými principy. bojkotování. Předchozí výzkum a teorie přinesou přehled předpokládaných účinnosti konkrétních taktik. Pověst a potenciál pro pozitivní změny v oblasti chování nadnárodních společností bude rovněž pokryta díky několika teoriím a poznatkům z praxe. analýze výsledků průzkumu. Práce si klade za cíl poskytnout diferencovaný a komplexní pochopení vztahu mezi bojkotovacími kampaněmi, očekáváním spotřebitelů týkajícími se etiky a nadnárodními společnostmi. Cílem je nalézt oblasti, na které je třeba se zaměřit, a doporučení pro MNC, které by přispěly k lepší reakci ohledně bojkotů a jejich etických aspektů. etických postupů.
Keywords: Bojkot; Etický nákup; Buycott

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 5. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 2. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80741/podrobnosti

Files for download

    Last update: