Market entry of German fashion brand into the Netherlands

Thesis title: Market entry of German fashion brand into the Netherlands
Author: Fleischer, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: English
Abstract:
The purpose of this bachelor’s thesis is the selection of an appropriate market entry mode for a company that is not yet operating in a foreign market. Specifically, the market entry of a German sustainable fashion brand Vārm into the Netherlands. The theoretical part is based on research of academic publications. The acquired knowledge will be summarized and used as a basis for the practical part. The practical part will use the obtained theoretical knowledge and secondary data from public databases for the market analysis of the Dutch sustainable fashion market. These findings will be concluded in the PESTLE, Porter’s five forces, and SWOT analysis. Based on all the obtained information, the market situation for the fashion industry in the Netherlands will be assessed, and the right entry mode will be selected.  
Keywords: Sustainable fashion; CSR; Market entry
Thesis title: Market entry of German fashion brand into the Netherlands
Author: Fleischer, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Černá, Iveta
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je výběr vhodného způsobu vstupu na trh pro společnost, která dosud nepůsobí na zahraničním trhu. Konkrétně vstup německé udržitelné módní značky Vārm na trh do Nizozemska. Teoretická část je založena na rešerši odborných publikací. Získané poznatky budou shrnuty a použity jako základ pro praktickou část. Praktická část využije získané teoretické poznatky a sekundární data z veřejných databází pro tržní analýzu nizozemského trhu udržitelné módy. Tato zjištění budou uzavřena v analýze PESTLE, Porterových pěti sil a SWOT. Na základě všech získaných informací bude posouzena situace na trhu pro módní průmysl v Nizozemsku a bude vybrán správný vstupní režim.
Keywords: Sustainable fashion; CSR; Market entry

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 5. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80687/podrobnosti

Files for download

    Last update: