Specifics of consumer behaviour in cosmetics with regard to animal testing

Thesis title: Specifika chování spotřebitelů v kosmetice s ohledem na testování na zvířatech
Author: Prokopová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Testování kosmetických produktů na zvířatech patří mezi velmi aktuální témata. Cílem předkládané diplomové práce je přiblížení této problematiky a vysvětlení specifik chování spotřebitele kosmetických produktů s ohledem na testování na zvířatech. V teoretické rovině se nejprve představí klíčová témata, tedy testování na zvířatech, chování spotřebitele v kosmetickém průmyslu a rozdíly ve vnímání testování na zvířatech mezi generačními kohortami. Následovat bude vlastní výzkum, kde se stěžejním bodem stane dotazníkové šetření. Výsledky prokazují, že spotřebitelky kosmetických produktů jsou nakloněné netestování na zvířatech a jejich chování je ovlivněno sociálními sítěmi. Práce na závěr navrhuje taková doporučení, která kosmetickým firmám netestující na zvířatech pomohou zvýšit povědomí o problematice.
Keywords: sociální sítě; chování spotřebitele; testování na zvířatech; kosmetický produkt; generace Y; generace Z
Thesis title: Specifics of consumer behaviour in cosmetics with regard to animal testing
Author: Prokopová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Testing of cosmetic products on animals is a current topic. The aim of this thesis is to present this issue and explain the specifics of consumer behaviour of cosmetic products with regard to animal testing. The key topics, i.e. animal testing, consumer behaviour in the cosmetics industry and differences in perceptions of animal testing between generational cohorts, will be at first presented on a theoretical level. This will be followed by the research, where a questionnaire will be the key point. The results show that female consumers of cosmetic products are inclined towards non-animal testing and their behaviour is influenced through social media. The thesis concludes by proposing recommendations for non-animal testing cosmetic companies to help raise awareness of the issue.
Keywords: animal testing; social media; consumer behaviour; cosmetic product; generation Y; generation Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2022
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79379/podrobnosti

Files for download

    Last update: