Development of an internal banner system

Thesis title: Vývoj interního bannerového systému
Author: Vlach, Adam
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou interního bannerového systému pro společnost O2 Family pomocí metody design thinking. Cílem práce je vytvořit bannerový systém, který vychází z požadavků zákazníků a zároveň respektuje potřeby a specifika telekomunikační společnosti. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy týkající se plošné reklamy, řízení vztahu se zákazníkem a trhu s telekomunikacemi. V práci jsou dále popsány principy metody design thinking, podle kterých autor postupuje při samotné tvorbě interního bannerového systému. V prakticky zaměřené části jsou popsány jednotlivé kroky tvorby bannerového systému od výzkumu, analýzu dat, ideaci, tvorbu prototypů až po nasazení na produkční prostředí. K ověření naplnění stanoveného cíle práce jsou provedeny implementační a akceptační testy a jejich výsledky jsou interpretovány formou diskuze.
Keywords: bannerový systém; design thinking; plošná reklama
Thesis title: Development of an internal banner system
Author: Vlach, Adam
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the development of an internal banner system for the O2 Family company using the design thinking method. The aim of the work is to create a banner system that is based on customer requirements and at the same time respects the needs and specifics of the telecommunications company. The theoretical part of the thesis defines the basic concepts related to display advertising, customer relationship management and the telecom market. The thesis also describes the principles of the design thinking method, according to which the author follows in the actual creation of the internal banner system. The practical part describes the steps of creating a banner system from research, data analysis, ideation, prototyping to deployment on a production environment. Implementation and acceptance tests are conducted to verify the achievement of the stated objective of the thesis and the results are interpreted through discussion.
Keywords: design thinking; display advertising; banner system

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2021
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 14. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78224/podrobnosti

Files for download

    Last update: