Launch of a new Škoda Auto product on the market

Thesis title: Uvedení nového výrobku firmy Škoda Auto na trh
Author: Rykr, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje zhodnocení marketingové strategie uvedení nového výrobku firmy Škoda auto na trh. Konkrétně je zaměřena na produktovou řadu Kodiaq a její vydání na tchajwanském trhu. Práce je strukturována do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou přiblíženy nezbytné poznatky z oblasti marketingu, ze kterých následně vychází praktická část. Praktická část se nejprve věnuje představení firmy, následně posuzuje zvolený trh spolu s produktem a závěrem představuje zhodnocení a návrh na zlepšení aplikovatelný pro budoucí produkty.
Keywords: cena; distribuce; komunikace; marketing; marketingový mix; PEST analýza; produkt; uvedení nového výrobku na trh
Thesis title: Launch of a new Škoda Auto product on the market
Author: Rykr, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is aimed at evaluating the marketing strategy for the introduction of new product from Škoda Auto to a selected market. Specifically, it analyses the Kodiaq product line and its introduction to the Taiwanese market. The thesis is structured into two sections, theoretical and practical. The theoretical section explains and defines necessary marketing concepts, that are later used in the practical section. The practical section initially introduces the company, then it evaluates the selected market together with the product and in the end provides a conclusion followed by a recommendation for future product launches.
Keywords: communication; distribution; marketing; price; marketing mix; new product launch; PEST analysis; product

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2021
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 2. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77845/podrobnosti

Files for download

    Last update: