Proposal for improving the marketing strategy of the retail company 4studio

Thesis title: Návrh na zlepšenie marketingovej stratégie maloobchodnej firmy 4studio
Author: Čupáková, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce na tému Návrh na zlepšenie marketingovej stratégie maloobchodnej firmy 4studio je zrealizovať zhodnotenie súčasnej marketingovej stratégie obchodu 4studio.sk, ktorý je zameraný na predaj fotografických produktov. V teoretickej časti práce sú definované základné pojmy súvisiace s marketingom, marketingovou stratégiou a komunikáciou. Praktická časť bola realizovaná pomocou kvantitatívneho dotazníkového šetrenia, ktoré sa člení na podrobnú analýzu správania sa respondentov pri nakupovaní produktov cez e-shopy a ďalší výskum je zameraný konkrétne na zákazníkov e-shopu 4studio.sk a ich vnímanie obchodu. Z výsledkov a analýz sú v závere práce aj odporúčania a návrhy na zlepšenie marketingovej stratégie obchodu 4studio.sk.
Keywords: e-shop; marketing; marketingová stratégia; marketingová komunikácia; marketingový výskum; 4studio
Thesis title: Návrh na zlepšení marketingové strategie maloobchodní firmy 4studio
Author: Čupáková, Alexandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce na téma Návrh na zlepšení marketingové strategie maloobchodní firmy 4studio je provést zhodnocení současné marketingové strategie obchodu 4studio.sk, která je zaměřena na prodej fotografických produktů. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy související s marketingem, marketingovou strategií a komunikací. Praktická část byla provedena pomocí kvantitativního dotazníkového šetření, které je rozděleno na podrobnou analýzu chování respondentů při nákupu produktů prostřednictvím e-shopu a dále je výzkum zaměřen konkrétně na zákazníky e-shopu 4studio.sk a jejich vnímání obchodu. Z výsledků a analýz vyplývají v závěru práce doporučení a návrhy na zlepšení marketingové strategie obchodu 4studio.sk.
Keywords: marketing; marketingová strategie; marketingová komunikace; marketingový výzkum; 4studio; e-shop
Thesis title: Proposal for improving the marketing strategy of the retail company 4studio
Author: Čupáková, Alexandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis on the topic Proposal for improving the marketing strategy of the retail company 4studio, is to make an evaluation of the current marketing strategy of the store 4studio.sk, which is focused on the sale of photographic products. The theoretical part of the thesis defines the basic terms of marketing, marketing strategy and communication. The practical part has been realized as quantitative questionnaire survey, which is divided into a detailed analysis of the respondents' behaviour when buying products through e-shops and further research is focused specifically on the customers of the e-shop 4studio.sk and their perception of the shop. From the results and analyses, the thesis concludes with recommendations and suggestions for improving the marketing strategy of the store 4studio.sk.
Keywords: marketing strategy; marketing communication; marketing; marketing research; 4studio.sk; e-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 7. 2021
Date of submission: 28. 4. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77428/podrobnosti

Files for download

    Last update: