Design and implementation of a chatbot for delivery services

Thesis title: Návrh a implementace chatbota pro rozvozové služby
Author: Císařová, Nikita
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Kmeťová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou chatbota pro rozvozové služby zaměřující se na rozvoz jídel z restaurací. Hlavním cílem práce je návrh, tvorba a implementace aplikace využívající technologii chatbotů, která umožní restauracím se zájmem o spolupráci urychlit proces navázání spolupráce. V první části práce je čtenář seznámen se zadavatelem tohoto projektu. Následně je proveden rozhovor se zadavatelem projektu, jehož výstup sloužil k vytvoření požadavků na chatbota. Dále je provedena analýza dostupných platforem na tvorbu chatbotů včetně vyhodnocení té nejoptimálnější podle předem určených kritérií. V druhé části práci je detailně zdokumentovaný návrh a vytvoření chatbota pro vybranou společnost. Výsledkem práce je chatbot, který umí provést zájemce celým procesem navázání spolupráce a zároveň dokáže odpovídat na nejčastější otázky týkající se společnosti. V závěru práce je chatbot otestován za účelem ověření, zda vyhověl požadavkům zadavatele a cílům práce.
Keywords: chatbot; umělá inteligence; komunikace; rozvozové služby; implementace; návrh
Thesis title: Design and implementation of a chatbot for delivery services
Author: Císařová, Nikita
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Kmeťová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the design and creation of a chatbot for delivery services focusing on the delivery of orders from restaurants. The main goal of this work is the design, creation and implementation of an application using chatbot technology, which will allow restaurants interested in cooperation to speed up the process of establishing cooperation. In the first part of the thesis, the reader is introduced to the client of this project. Subsequently, an interview is conducted with the client of the project and the output of this interview was used to creation of requirements for the chatbot. Furthermore, there is carried out an analysis of the available platforms for the creation of chatbots, including an evaluation of the most optimal one according to predetermined criteria. In the second part of the thesis, there is documented in detail the design and creation of a chatbot for the selected company. The result of this thesis is a chatbot that can guide interested parties through the entire process of establishing cooperation and at the same time can answer the most frequent questions about the company. At the end of the work the chatbot is tested to verify that it has met the client's requirements and the work's objectives.
Keywords: chatbot; artificial intelligence; communication; delivery services; implementation; design

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2022
Date of submission: 30. 4. 2023
Date of defense: 21. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79398/podrobnosti

Files for download

    Last update: