Export strategy W.A.G. payment solutions, a.s. (Eurowag)

Thesis title: Exportní strategie společnosti W.A.G. payment solutions, a.s
Author: Dvořáková, Nina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šmucr, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Společnost W.A.G. payment solutions, a.s. neboli Eurowag má specifickou exportní strategii, převážně využívá způsobu fúzí a akvizic, skrze které exportuje své zboží a služby na zahraniční trhy. V mé práci se proto budu zaměřovat a zkoumat jednotlivé akvizice posledních let. Cílem práce je zjistit, zda dochází k úpravě strategie po akvírování jiné společnosti a co každá jednotlivá akvizice firmě přinesla. Tím se dostanu k posouzení hypotézy, zda je Eurowag konkurenceschopný i bez úpravy strategie. Zvolila jsem metodiku rozhovorů se zaměstnanci, kteří se významně podílejí na utváření strategie a lze je považovat za odborníky v tomto odvětví spolu s detailním prostudováním doporučených dokumentů, např. výroční zpráva. Hlavní hypotéza se po uskutečněném výzkumu naplnila.
Keywords: strategie; akvizice; export
Thesis title: Export strategy W.A.G. payment solutions, a.s. (Eurowag)
Author: Dvořáková, Nina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šmucr, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The company W.A.G. payment solutions, a.s. or Eurowag has a specific export strategy, mainly using mergers and acquisitions through which it exports its goods and services to foreign markets. Therefore, in my thesis I will focus on and examine individual acquisitions of the last years. The aim of the thesis is to find out whether there is a strategy adjustment after acquiring another company and what each individual acquisition has brought to the firm. This will lead me to an examination of the hypothesis whether Eurowag is competitive even without a strategy adjustment. I have chosen a methodology of interviews with employees who are significantly involved in shaping the strategy and can be considered as experts in the industry, together with a detailed study of recommended documents such as the annual report. The main hypothesis was fulfilled after the research was carried out.
Keywords: export; acquisitions; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2021
Date of submission: 30. 4. 2023
Date of defense: 4. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76930/podrobnosti

Files for download

    Last update: