SEO campaign of a selected e-shop

Thesis title: Projekt SEO kampaně vybraného e-shopu
Author: Vágnerová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Macas , Albert
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá SEO analýzou a optimalizací vybraného e-shopu. V úvodu diplomové práce je analyzován pojem online marketing a jeho druhy včetně významu vyhledávačů v online marketingu. Následující kapitola se věnuje pojmu SEO, jeho historii, vývoji a faktorům, které ho ovlivňují. Těmi je například obsah webu, architektura webu, HTML včetně příkladů správné sémantiky, která je porovnávána se stávajícím stavem e-shopu, důvěra a bezpečnost stránky, její odkazy a důraz na uživatele. Následně je představena optimalizace jako proces, která zahrnuje technické SEO (rychlost webu, funkčnost na mobilních zařízeních, kvalitu kódu, zabezpečení webu), obsahové SEO (meta názvy, obsah, interní prolinkování, aktuálnost, odchozí odkazy) a zpětné odkazy (příchozí odkazy, anchor texty, relevance, autorita odkazů). V krátkosti jsou představeny SEO metody. Třetí kapitola se věnuje webové analytice a jejím metrikám a dimenzím. Čtvrtá kapitola se věnuje Google Analytics, jeho vývoji, sběru a spolehlivosti dat, jeho dimenzím a metrikám. Pátá kapitola už analyzuje samotný e-shop. Je popsán stávající stav e-shopu a analýza na základě faktorů, které jsou popsány v teoretické části této práce a vytvořena SEO kampaň, ze které je následně provedena nákladová, časová a riziková analýza.
Keywords: Webová analytika; Optimalizace; SEO; Google Analytics
Thesis title: SEO campaign of a selected e-shop
Author: Vágnerová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Macas , Albert
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with SEO analysis and optimization of the selected e-shop. In the introduction of the diploma thesis, the term online marketing and its types are analyzed, including the importance of search engines in online marketing. The following chapter deals with the concept of SEO, its history, development and influencing factors. These are, for example, the content of the website, the architecture of the website, HTML including examples of correct semantics, which is compared with the current state of the e-shop, the trust and security of the website, its links and emphasis on the user. Finally, optimization is introduced as a process that technical SEO (site speed, mobile functionality, code quality, site security), content SEO (meta titles, content, internal linking, topicality, outbound links) and backlinks (inbound links, anchor texts , relevance, decision authority). SEO methods are briefly presented. The third chapter deals with web analytics and its metrics and dimensions. The fourth chapter is dedicated to Google Analytics, its development, data collection and reliability, its dimensions and metrics. The fifth chapter already analyzes the e-shop itself. The current state of the e-shop is described and an analysis based on the factors described in the theoretical part of this work and an SEO campaign created, from which a cost, time and risk analysis is subsequently carried out.
Keywords: SEO; Web Analysis; Google Analytics; Optimization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2020
Date of submission: 1. 5. 2023
Date of defense: 2. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73521/podrobnosti

Files for download

    Last update: