Online marketing communication of a private dental practice

Thesis title: Online marketingová komunikace soukromé stomatologické ordinace
Author: Skokanová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci stomatologické ordinace Denté Clinic Prague s.r.o. Cílem práce je, na základě analýzy současného stavu online komunikace stomatologické ordinace, navrhnout opatření na její zlepšení. V teoretické části jsou definovány pojmy z oblasti online komunikace. Praktická část je věnována obsahové analýze společnosti a konkurence a dotazníkovému šetření. Praktická část je doplněna o sekundární data z MML-TGI analýzy. Závěrem práce jsou sloučeny poznatky z praktické části společně s teoretickými východisky, na základě, kterých jsou sestavena doporučení na zlepšení online komunikace vybrané zubní ordinace.
Keywords: sociální sítě ; influencer marketing; online komunikace; online marketing
Thesis title: Online marketing communication of a private dental practice
Author: Skokanová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the marketing communication of the dental office Denté Clinic Prague s.r.o. The aim of the thesis is to propose measures for improvement based on the analysis of the current state of online communication in dental practice. Terms from online communication are defined in the theoretical part. The practical part is devoted to the content analysis of the company and the competition and questionnaire survey. The practical part is supplemented with secondary data from the MML-TGI analysis. At the conclusion of the work, findings from the practical part are combined with theoretical starting points, based on which recommendations for improving the online communication of the selected dental practice are drawn up.
Keywords: social networks; influencer marketing; online communication; online marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2022
Date of submission: 4. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82574/podrobnosti

Files for download

    Last update: