Social networks as a marketing tool

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj
Author: Kouřimský, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Větrovský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Sociální sítě představují v dnešní době neodmyslitelnou součást online marketingu jakékoliv společnosti. Tato bakalářská práce se zabývá tou nejpopulárnější z nich, tedy Facebookem. Práce je pojata jako velmi zjednodušený manuál pro uživatele, kteří chtějí začít smysluplně využívat svůj firemní profil, ale neví, jaké prvky je možné na Facebooku vytvářet a jak. V teoretické části jsou ukázány vybrané statistiky Facebooku a jeho srovnání s konkurenty. Poté již práce přechází čistě k Facebooku. Přehledně jsou vyjmenovány druhy příspěvků, jejich doporučené rozměry a vytvoření. Následují informace o reklamě na této sociální síti, měření jejich výkonnosti a možnosti spuštění. V praktické části se zaměřuje na facebookový profil firmy Epona Interiors. Cílem bakalářské práce je oživit profil této firmy, což časem povede ke zvýšenému dosahu příspěvků a počtu sledujících.
Keywords: Epona Interiors; online marketing; Facebook; sociální sítě; reklama
Thesis title: Social networks as a marketing tool
Author: Kouřimský, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Větrovský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Social media has become an essential part of online marketing for any company in today's world. This bachelor thesis focuses on the most popular social network, Facebook. The thesis provides a simplified manual for users who want to effectively utilize their company profile on Facebook but are unaware of the available elements and how to create them. The theoretical section presents selected Facebook statistics and a comparison with competitors. The thesis then moves on to Facebook, listing the types of posts, their recommended dimensions, and creation. The section also includes information on advertising on this social network, measuring performance, and launching possibilities. The practical section focuses on the Facebook profile of Epona Interiors. The aim of the bachelor thesis is to revitalize the profile of this company, which will eventually lead to an increased reach of posts and number of followers.
Keywords: online marketing; Epona Interiors; social network; advertisement; Facebook

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2022
Date of submission: 6. 5. 2023
Date of defense: 21. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79907/podrobnosti

Files for download

    Last update: