V dnešní době je čím dál tím častějšími potýkat se s webovými stránkami, které neodpovídají potřebám jejich uživatelů, respektive požadavkům a očekáváním. Jak vychází z této práce, správný web není jen to, co člověk vidí, ale především jde o práci, která předchází jakémukoliv grafickému navrhování nebo kódování. V této práci je vysvětlen postup budování webu od prostého začátku, principy UX/UI designu a v neposlední řadě je demonstrována i ukázka, jak se tyto principy uplatňují, na reálném proto... show full abstractV dnešní době je čím dál tím častějšími potýkat se s webovými stránkami, které neodpovídají potřebám jejich uživatelů, respektive požadavkům a očekáváním. Jak vychází z této práce, správný web není jen to, co člověk vidí, ale především jde o práci, která předchází jakémukoliv grafickému navrhování nebo kódování. V této práci je vysvětlen postup budování webu od prostého začátku, principy UX/UI designu a v neposlední řadě je demonstrována i ukázka, jak se tyto principy uplatňují, na reálném prototypu webu zaměřující se primárně na prodej foto-obrazů, sekundárně sloužící jakožto ukázka fotografických služeb, tj. portfolio. Práce se zaměřuje především na uživatelskou přívětivost navrhovaného produktu a bere v potaz důležitost zapojení nezávislých lidí do procesu, aby se zajistil co nejlepší výsledek, který bude funkční, intuitivní a jednoduchý k používání. Obsahem jsou i dvě fáze uživatelského průzkumu, které se zaměřují na získávání relevantních informací ohledně potenciálních návštěvníků webu a následně se na webovém prototypu, vybudovaném na údajích získaných z výzkumu, otestují scénáře a ověří se funkčnost a zdárné dokončení webové stránky. |