Content analysis of advertisements in mobile communication

Thesis title: Obsahová analýza inzerátů v oblasti mobilní komunikace
Author: Habrová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Obsahová analýza inzerátů v oblasti mobilní komunikace se zabývá výzkumem mobilních operátorů a samotných značek mobilních telefonů. V první části se zaměřuje na charakteristiku magazínu Koktejl, ze kterého byly vybrané inzeráty, popis samotných operátorů na našem trhu a také popis použité metody výzkumu. V další části pak rozpracovává samotný výzkum. Tento výzkum byl proveden obsahovou analýzou inzerátů v magazínu Koktejl. A to ze všech inzerátů na mobilní komunikaci, které se zde objevily od roku1997 do současnosti. Závěrem výzkumu je zjištění jak se v průběhu času měnila tištěná komunikace v mobilním světě a také jak se měnila komunikace operátorů v momentě, kdy přecházeli pod hlavičku nadnárodních společností.
Keywords: marketingový výzkum; obsahová analýza; mobilní komunikace
Thesis title: Content analysis of advertisements in mobile communication
Author: Habrová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma work on the theme Content Analysis of advertisements' in mobile communication concerned by research work of mobile operators and mobile phone makes. First part of the research work focuses on characteristics of Koktejl magazine, where from I have picked the advertisements', descriptions of market operators and descriptions of used research technique. In next part the research work is being processed. This research work was done by content analysis of advertisements' in Koktejl magazine. It was done from all advertisements' of mobile communication, which were published since 1997 to the present. Research outcome is to find out how the printed communication in mobile world had changed and how had changed the communication of operators in moments, when they were becoming a part of transnational company.
Keywords: marketing research; content analysis; mobile communications

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2008
Date of submission: 1. 9. 2008
Date of defense: 17. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13828/podrobnosti

Files for download

    Last update: