Procedural 3D Terrain Generation using Marching Cubes Algorithm with GPU

Thesis title: Procedurálne generovanie 3D terénu s využitím marching cubes algoritmu pomocou GPU
Author: Müller, Maroš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou práce je tvorba nástroja pre procedurálne generovanie terénu v hernom engine Godot. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť oboznamuje čitateľa s pojmami dôležitými pre porozumenie práci. Praktická časť sa venuje implementáciám marching cubes algoritmu pre generovanie terénu s využitím CPU a compute shaders, a porovnaniu ich rýchlostí. Posledná časť popisuje implementáciu ďalších dôležitých prvkov procedurálne generovaného terénu – tvorbu shadera a 3D modelov prostredia v programe Blender.
Keywords: marching cubes; compute shader; terén; procedurálne generovanie terénu
Thesis title: Procedural 3D Terrain Generation using Marching Cubes Algorithm with GPU
Author: Müller, Maroš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The topic of this thesis is the creation of a tool for procedural terrain generation in the Godot game engine. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces to the reader concepts important for understanding the thesis. The practical part discusses implementations of the marching cubes algorithm for terrain generation using CPU and compute shaders, and compares their performance. The last section describes the implementation of other important elements of procedurally generated terrain - shader creation and 3D models of environment in Blender.
Keywords: marching cubes; compute shader; terrain; procedural terrain generation
Thesis title: Procedurálne generovanie 3D terénu s využitím marching cubes algoritmu pomocou GPU
Author: Müller, Maroš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bruckner, Tomáš
Opponents: Černý, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tématem této práce je vytvoření nástroje pro procedurální generování terénu v herním enginu Godot. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy důležitými pro pochopení práce. Praktická část pojednává o implementacích marching cubes algoritmu pro generování terénu pomocí CPU a compute shaderů a porovnává jejich rychlosti. Poslední část popisuje implementaci dalších podstatných prvků procedurálně generovaného terénu - tvorbu shaderů a 3D modelů prostředí v programu Blender.
Keywords: marching cubes; compute shader; terén; procedurální generování terénu

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2022
Date of submission: 7. 5. 2023
Date of defense: 15. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82437/podrobnosti

Files for download

    Last update: