The use of Instagram in business activities

Thesis title: Využití Instagramu v podnikatelské činnosti
Author: Kirykovich, Darya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Korčák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím Instagramu jako účinného nástroje pro podniky k propagaci jejich produktů a služeb. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, zda je Instagram platformou, na které mohou podniky a podnikatelé propagovat své výrobky nebo služby, přilákat nové zákazníky a zvýšit prodej. Dalšími cíli je popsat funkce Instagramu a různé možnosti propagace a výdělku. Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií Instagramu a jeho vývojem v jednu z předních platforem sociálních médií. Tato část se také zabývá různými způsoby propagace, které mohou podniky na Instagramu využít, včetně sponzorovaných příspěvků, influencer marketingu a dalších možností reklamy. Zkoumá také, jak blogeři využívají Instagram k budování vlastního podnikání. Praktickou část představuje analýza dotazníkového šetření, které zkoumalo chování uživatelů na Instagramu. V konečném důsledku práce poskytuje přehled o tom, jak mohou podniky efektivně využívat Instagram jako platformu pro marketing a propagaci.
Keywords: Propagace; Bloger; Podnik; Instagram; Reklama; Influencer
Thesis title: The use of Instagram in business activities
Author: Kirykovich, Darya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Syrovátková, Jana
Opponents: Korčák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis explores the use of Instagram as an effective tool for businesses to promote their products and services. The main objective of the bachelor thesis is to find out whether Instagram is a platform on which businesses and entrepreneurs can promote their products or services, attract new customers and increase sales. The other objectives are to describe the features of Instagram and the different options for promotion and earning. The bachelor thesis includes a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the history of Instagram and its evolution into one of the leading social media platforms. This part also looks at the different methods of promotion that businesses can use on Instagram, including sponsored posts, influencer marketing and other advertising options. It also examines how bloggers are using Instagram for building their own business. The practical part is an analysis of a questionnaire survey that examined user behavior on Instagram. Ultimately, the thesis provides insights into how businesses can effectively use Instagram as a platform for marketing and promotion.
Keywords: Instagram; Influencer; Blogger; Promotion; Business; Advertising

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační média a služby
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2021
Date of submission: 7. 5. 2023
Date of defense: 19. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78512/podrobnosti

Files for download

    Last update: