Evaluation of promotion of the Czech Republic in the field of tourism in past 10 years

Thesis title: Zhodnocení propagace České republiky v cestovním ruchu za posledních 10 let
Author: Neumannová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Fojtáchová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvořit ucelený přehled reflektující propagaci České republiky v cestovním ruchu za posledních deset let. První kapitola diplomové práce vymezuje klíčové problémy, ze kterých je nutné vycházet při zpracování tématu. Jedná se o teoretické vymezení destinace cestovního ruchu, marketingu a managementu destinace a jejich specifika, například tvorba regionálních produktů, které jsou základem pro prosazení ČR na zahraničních trzích. Následující kapitola pojednává o propagaci a image destinace, které zkoumá v měřítku České republiky. Třetí kapitola mapuje vývoj snah o propagaci ČR jako celku a také úlohu organizací, které ji řídí. Poslední část diplomové práce popisuje, zhodnocuje a porovnává jednotlivé marketingové strategie a aktivity agentury CzechTourism od dob jejích počátků až do roku 2007.
Keywords: agentura CzechTourism; destinace cestovního ruchu; destinace jako produkt; propagace destinace cestovního ruchu
Thesis title: Evaluation of promotion of the Czech Republic in the field of tourism in past 10 years
Author: Neumannová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Fojtáchová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to create a general outline reflecting promotion of the Czech Republic in tourism in past 10 years. The first chapter specifies the key issues dealt with in the thesis namely theoretical definitions of tourist destination, marketing and management of the destination and its characteristics. For instance creation of regional touristic products (packages), which are essential in terms of representation of the Czech Republic in foreign markets. The following part deals with promotion and image of the Czech Republic as a tourist destination. The third chapture describes development of efforts to promote the Czech Republic as a tourist destination as well as the role of organizations that control the whole promotion. The last section outlines, evaluates and compares individual marketing strategies, campaigns and activities of the national agency CzechTourism from its beginning until 2007.
Keywords: tourist destination; CzechTourism; promotion of tourist destination; destination as a product

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2008
Date of submission: 8. 12. 2008
Date of defense: 22. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16744/podrobnosti

Files for download

    Last update: