The Online Marketplace Etsy Shop's SEO

Thesis title: SEO obchodu na online marketplace Etsy
Author: Drbohlavová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Rešovská, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice SEO (Search Engine Optimization) na Marketplace Etsy. Tato platforma zde hraje důležitou roli díky své povaze vyhledávače. Základní dovedností Etsy prodejce by mělo být porozumění tomu, jak tento vyhledávač funguje. Etsy má celosvětovou audienci zákazníků a optimalizace produktů pro vyhledávač Etsy (SEO) se stará o to, aby cílová skupina daný produkt při vyhledávání našla. V teoretické části se práce věnuje kontextu Etsy, jeho roli vyhledávače a konkretizaci Etsy prodejce. Definuje také SEO a popisuje fungování vyhledávacích algoritmů, dále fungování specificky Etsy algoritmu, který pracuje ve dvou fázích. Práce dále popisuje jednotlivé faktory, které v těchto fázích algoritmus hodnotí. Nakonec se věnuje i analytickým nástrojům, které je vhodné pro SEO využívat. Hlavním cílem bakalářské práce je sestavit SEO doporučení pro Etsy obchod SobeaStudio, kterému se nedaří své produkty k cílové audienci skrze vyhledávač dostat. Práce na začátku praktické části vytvoří Etsy SEO příručku, na jejímž základě následně analyzuje jeden konkurenční úspěšný obchod a poté také SobeaStudio. Doporučení jsou sestavena na základě této SEO příručky a srovnání s konkurencí.
Keywords: optimalizace pro vyhledávače; marketingový nástroj; SEO ; klíčové fráze; marketplace; e-commerce
Thesis title: The Online Marketplace Etsy Shop's SEO
Author: Drbohlavová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Rešovská, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor’s thesis analyses SEO (Search Engine Optimization) on marketplace Etsy. This platform plays an important role here due to its nature as a search engine. The essential skill of an Etsy seller should be to understand how this search engine works. Etsy has a global audience of buyers. Search engine optimization (SEO) for Etsy products ensures that the target audience finds the product when they search. Theoretical part explains the context of Etsy, its nature as a search engine and the role of an Etsy seller. The thesis defines SEO, describes how search algorithms generally work, and then specifically how the Etsy algorithm works in two phases. It then addresses individual factors that the Etsy algorithm rates in these two phases. Finally, it takes a closer look at the analytical tools that are suitable for Etsy SEO. The main goal of the thesis is to compile SEO recommendations for the Etsy shop SobeaStudio which is unable to get its products to the target audience through the Etsy search engine. The thesis will create an Etsy SEO guide at the beginning of the practical part. This guide will then be used to analyse a competitive successful Etsy shop and SobeaStudio as well. The set of SEO recommendations is based on this guide and the comparison with competition.
Keywords: marketing tools; SEO; marketplace; e-commerce; keyword phrase; search engine optimization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 8. 2022
Date of submission: 8. 5. 2023
Date of defense: 13. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81262/podrobnosti

Files for download

    Last update: