Marketing strategy of a chosen travel trade company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného podniku cestovního ruchu
Author: Voldřichová, Michala
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaňková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Marketingová strategie vybraného podniku cestovního ruchu" se zabývá situací v lázeňském hotelu Royal. Cílem diplomové práce je zpracovat situační analýzu hotelu, popsat a zhodnotit jeho současně uplatňovanou marketingovou strategii a představit návrhy na její zlepšení do budoucna. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány důležité pojmy a představeny postupy, které jsou pro zvolení správné marketingové strategie klíčové. Praktická část je věnována lázeňskému hotelu Royal a zahrnuje provedení situační analýzy, popis současně uplatňované strategie včetně marketingového mixu a návrhy na zlepšení do budoucna.
Keywords: hotel; marketingový mix; marketingová strategie; cestovní ruch
Thesis title: Marketing strategy of a chosen travel trade company
Author: Voldřichová, Michala
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaňková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis "Marketing strategy of a chosen travel trade company" deals with the situation in a spa hotel Royal. The aim of the diploma thesis is to elaborate the situation analysis of the hotel, to describe and evaluate the contemporary marketing strategy and to make suggestions for the further strategy improvement. The diploma thesis is divided into two main parts -- theoretical and practical. The theoretical part is focused on important definitions of marketing strategy and on the procedures needed for the right chosen marketing strategy. The practical part deals with the current situation in the spa hotel Royal. It includes the elaboration of situation analysis, the description of contemporary marketing strategy including marketing mix and the suggestions for further improvement and development.
Keywords: hotel; marketing mix; marketing strategy; tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2008
Date of submission: 12. 6. 2009
Date of defense: 22. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16451/podrobnosti

Files for download

    Last update: