Analysis and use of information and communication technologies in teaching of foreign languages
Thesis title: | Analýza využití ICT na středních školách |
---|---|
Author: | Pham, Phuong Bao |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Syrovátková, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda jsou informační a komunikační technologie dostatečně využívány ve výuce cizích jazyků na středních školách různého typu, a to z pohledu studentů. Práce je rozdělena na dvě části, první část je zaměřena spíše na teorii, definování pojmů informační a komunikační technologie a informační gramotnost, dále je zmíněna také historie a vývoj těchto technologií. V této části jsou také představeny pojmy učení a učební styly rozdělené podle smyslové preference a ve čtvrté kapitole jsou představeny možnosti využití technologií ve výuce. Ve druhé části je práce zaměřena na zpracování, prezentaci a interpretaci výsledků z dotazníkového šetření. V závěru jsou různá doporučení pro školy, která jsou podložená výsledky z dotazníku a shrnutí. |
Keywords: | cizí jazyk; dotazník; informační a komunikační technologie; střední škola; studenti; výuka |
Thesis title: | Analysis and use of information and communication technologies in teaching of foreign languages |
---|---|
Author: | Pham, Phuong Bao |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Syrovátková, Jana |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this bachelor's thesis is to find out whether information and communication technologies are sufficiently used in foreign language teaching in secondary schools of different types from the students' point of view. The thesis is divided into two parts, the first part focuses more on the theory, defining the terms information and communication technology and information literacy, and the history and development of these technologies are also mentioned. This part also introduces the concepts of learning and learning styles categorized by sensory preference and the fourth section presents the possibilities of using technology in teaching. The second part of the thesis focuses on the processing, presentation and interpretation of the results from the questionnaire survey. It concludes with various recommendations for schools that are supported by the results from the questionnaire and a summary. |
Keywords: | information and communication technology; questionnaire; foreign language; high school; students; teaching |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 5. 10. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 29. 6. 2023 |
Date of defense: | 22. 8. 2023 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/78175/podrobnosti |