Marketing of ICT companies

Thesis title: Marketing ICT firem
Author: Studnička, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Novotný, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá českým ICT trhem, který je velmi pestrý. Předně je třeba si uvědomit, že pod pojem ICT firmy spadají společnosti, poskytující hardware, udržující a spravující sítě a databáze, až po firmy tvořící software od jednodušších programů až po sofistikované programy. V práci je popsáno deset nejúspěšnějších firem, podle ankety Top 100 ICT společností v České republice 2008, kterou každoročně připravuje časopis Computerworld. Je zde popsán profil společností a jejich produkty a služby. Dále se práce věnuje internetu. Tento sektor ICT je jedním z nejvíce rozvíjených. Pro lepší přiblížení firem působících na internetu je v práci věnován prostor dvou firmám, které na českém trhu provozují internetové portály. V závěru naleznete hodnocení ICT trhu a nastínění předpokládaných trendů pro budoucí vývoj ICT trhu.
Keywords: ICT; Internetové portály; TOP 100 Computerworld(2008)
Thesis title: Marketing of ICT companies
Author: Studnička, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Novotný, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This work focuses on the Czech ICT market which is very varied. First of all, it should be mentioned that under the conception of ICT companies we understand companies providing hardware, maintaining and managing networks and databases,and also companies forming simpler or sophisticared software programs. The work describes the ten most successful companies, according to the polls Top 100 ICT companies in the Czech Republic 2008. The list of the Top 100 is annualy prepared by Computerworld magazine. My bachelor work describes the profile of these companies and their products and services. Furthermore, it deals with Internet which is one of the most developed ICT sectors. To provide better specification about my idia I chose two companies that are operating on Internetc, on the Czech market web portals. In conclusion, please see the assessment of ICT market and also the anticipated trends for the future development.
Keywords: ICT; Internet portal; TOP 100 Computerworld(2008)

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 22. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15064/podrobnosti

Files for download

    Last update: