Popular card games through the lenses of game theory

Thesis title: Populární karetní hry z pohledu teorie her
Author: Láska, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chrobok, Viktor
Opponents: Rejthar, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Sběratelské karetní hry se postupem času staly velice kompetitivním prostředím, je tedy zajisté třeba zkoumat to, jak může hráč zvýšit svoji úspěšnost ve hře. Tato práce se zabývá sběratelskou karetní hrou Legends of Runeterra z pohledu teorie her právě pro provedení takového výzkumu. Hlavním cílem práce je vytvořit simulaci hry Legends of Runeterra a následné na základě simulace vytvořit data. Teoretická část práce se zabývá rozborem relevantních témat z teorie her a simulace. Praktická část se pak zabývá samotným vytvořením a popsáním simulace, procesem zvolení parametrů a interpretací dat z ní získaných. S pomocí závěrů z výsledků simulací a dalších zdrojů z komunity Legends of Runeterra nakonec autor prezentuje praktická doporučení pro zlepšení výsledků v daném titulu. Výsledky práce jsou simulační program, data ze simulačního programu získaná, poznatky získané z těchto dat a praktické doporučení pro hráče.
Keywords: Simulace; Teorie her; Legends of Runeterra; Karetní hra; Python; Sběratelská karetní hra
Thesis title: Popular card games through the lenses of game theory
Author: Láska, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chrobok, Viktor
Opponents: Rejthar, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Collectible card games have become a very competitive environment over time, so it is certainly necessary to examine how a player can increase their success in the game. This thesis deals with the collectible card game Legends of Runeterra through the lenses of game theory for the purpose of creating such research. The main goal of the work is to create a simulation of Legends of Runeterra and then create data based on the simulation. The theoretical part of the work deals with the analysis of relevant topics from game theory and simulation. The practical part then with the actual creation and description of the simulation, the process of choosing parameters and the interpretation of the data obtained from it. Finally with the help of the knowledge obtained from the simulation results and other sources from the Legends of Runeterra community, the author presents practical advice for improving the results in the given title. The results of the work are the simulation software, data obtained from the simulation software, knowledge obtained from this data and practical recommendations for players.
Keywords: Game theory; Simulation; Python; Legends of Runeterra; Card game; Trading card game; Collectible card game

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Econometrics

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2023
Date of submission: 29. 6. 2023
Date of defense: 24. 8. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83710/podrobnosti

Files for download

    Last update: