Evaluation of obstacles in GDScript in relation to developers' qualification
Thesis title: | Hodnocení překážek GDScriptu ve vztahu ke kvalifikaci vývojářů |
---|---|
Author: | Kalivodová, Alena |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Vondra, Zdeněk |
Opponents: | Svoboda, Jaroslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení překážek, které mohou vzniknout při používání jazyka GDScript v kontextu vývoje počítačových her v závislosti na kvalifikaci vývojářů. Cílem bylo identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují efektivitu práce s GDScriptem a zjistit, zda existuje korelace mezi kvalifikací vývojářů a jejich preferencemi ve vztahu k GDScriptu. Metody práce zahrnovaly sekundární výzkum, na jehož základě bylo sestaveno dotazníkové šetření a následně i řízené rozhovory s vývojáři. Při zpracovávání dat získaných z dotazníkového šetření jsem se zaměřila na identifikaci vzorců a pravidelností a následně jsem využila tyto poznatky k navržení témat a otázek pro řízené rozhovory. Nakonec následovalo finální sestavení návrhu na zlepšení implementace a dokumentace GDScriptu. Výsledky této studie mohou být užitečné pro osoby zodpovědné za vývoj GDScriptu a Godot enginu, protože poskytují přehled o vnímání jejich práce a také pro vývojáře her, kteří zvažují použití GDScriptu pro své projekty. |
Keywords: | Godot engine; GDScript; herní vývoj; skriptování |
Thesis title: | Evaluation of obstacles in GDScript in relation to developers' qualification |
---|---|
Author: | Kalivodová, Alena |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Vondra, Zdeněk |
Opponents: | Svoboda, Jaroslav |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis focuses on the evaluation of the obstacles that may arise when using the GDScript language in the context of computer game development depending on the qualification of the developers. The aim was to identify key factors that influence the effectiveness of working with GDScript and to determine whether there is a correlation between developers ‘qualifications and their preferences in relation to GDScript. The research methods included secondary data analysis, based on which a questionnaire survey was designed. While processing the data obtained from the questionnaire survey, I focused on identifying patterns and regularities and then used these findings to design themes and questions for the guided interviews with game developers. In the end, that was followed by the compilation of a final proposal to improve the implementation and documentation of GDScript. The results of this study may be useful to those responsible for the development of GDScript and the Godot engine, as it provides insight into the perceptions of their work, and to game developers considering using GDScript for their projects. |
Keywords: | Godot engine; GDScript; scripting; game development |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Multimedia |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 12. 2. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 9. 5. 2023 |
Date of defense: | 19. 6. 2023 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/83654/podrobnosti |