Innovation of the ski resort Jasna's marketing mix

Thesis title: Inovácia marketingového mixu lyžiarskeho strediska Jasná
Author: Karasková, Vanesa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je zhodnotiť súčasný stav marketingového mixu lyžiarskeho strediska Jasná a následne za pomoci zistených nedostatkov navrhnúť možné inovácie, ktoré by spoločnosti pomohli ďalej rásť a zároveň udržať si postavenie na trhu. Celá práca je rozdelená na dve časti, teoretickú a praktickú. Teoretická časť obsahuje literárnu rešerš, ktorá sa zameriava na celkovú problematiku marketingu s konkrétnym zameraním hlavne na nástroje marketingového mixu. V praktickej časti sú následne zhodnotené jednotlivé nástroje marketingového mixu lyžiarskeho strediska a analýza uskutočneného dotazníkového šetrenia. V závere je, aj za pomoci výstupov analýzy marketingového mixu a dotazníkového šetrenia zostavená SWOT analýza, ktorá je podkladom pre ďalšiu diskusiu možného zlepšenia marketingového mixu strediska.
Keywords: marketing; komunikačný mix; marketingový mix; marketingový výskum; swot analýza
Thesis title: Inovácia marketingového mixu lyžiarskeho strediska Jasná
Author: Karasková, Vanesa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současný stav marketingového mixu lyžařského střediska Jasná a následně s pomocí zjištěných nedostatků navrhnout možné inovace, které by firmě pomohli dále růst ale také i udržet si silné postavení na trhu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje literární rešerši, která se zaměřuje na celkovou problematiku marketingu se bližším zaměřením především na základní nástroje marketingového mixu. V praktické části jsou následně zhodnoceny jednotlivé nástroje marketingového mixu lyžařského střediska a analýza dotazníkového šetření. Z výstupů analýzy marketingového mixu a dotazníkového šetření je následně v závěru sestavena SWOT analýza, která je podkladem pro další diskusi o možných zlepšeních jednotlivých prvků marketingového mixu.
Keywords: marketingový mix; marketing; komunikační mix; marketingový výskum; swot analýza
Thesis title: Innovation of the ski resort Jasna's marketing mix
Author: Karasková, Vanesa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor’s thesis aims to evaluate the current state of the marketing mix of the ski resort Jasná and then, with the help of the identified gaps, propose a possible improvement that would help the company to continue to grow and maintain its position in the market as well. The whole thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part contains literature research that focuses on the overall issue of marketing with a deeper focus on the main tools of the marketing mix. The practical part focuses on evaluating the use of these tools in the Jasná ski resort and the survey carried out mostly among the regular customers of this resort. From the outputs of the marketing mix analysis and the conducted survey, a SWOT analysis is subsequently assembled, which is the basis for further discussion of possible improvements of the ski resort's marketing mix.
Keywords: marketing research; communication mix; marketing ; marketing mix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2022
Date of submission: 10. 5. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83334/podrobnosti

Files for download

    Last update: