Strategic Analysis of the Company Unicorn a.s

Thesis title: Strategická analýza podniku Unicorn a. s
Author: Húževková, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kupec, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na strategickou analýzu podniku Unicorn a.s. Cílem této práce je pomocí nástrojů strategické analýzy zhodnotit současnou situaci společnosti Unicorn s ohledem na silně konkurenční a nestabilní prostředí. Společnost Unicorn si chce udržet svoji silnou pozici na trhu. Zároveň musí sledovat krizové situace, které přímo ovlivňují fungování podniku. Práce pomůže navrhnout budoucí strategické kroky, které povedou k upevnění pozice na trhu. Strategický management je nedílnou součástí dlouhodobého smýšlení podniku. Na začátku se práce věnuje deskripci základních pojmů, jednotlivým druhům analýz a kontextu, v němž firma působí. Strategická analýza je provedena s množstvím nástrojů, jako je analýza vnějšího okolí firmy, stakeholder analýza a vnitřní analýza. Na základě výstupu z této studie jsou navržena doporučení konkrétně pro firmu Unicorn a. s. a značky Plus4U a Unicorn Systems.
Keywords: Strategická analýza; Konkurence; Vize; Externí analýza
Thesis title: Strategic Analysis of the Company Unicorn a.s
Author: Húževková, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kupec, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the strategic analysis of Unicorn a.s. The goal of the thesis is to use tools of strategic analysis to evaluate current situation of Unicorn with respect to a highly competitive and unstable environment. Unicorn wants to maintain its strong position in the market. At the same time, Unicorn has to monitor crisis situations that directly affect the company's operations. The thesis will help to suggest future strategic steps that will lead to consolidating the market position. Strategic management is an integral part of the long-term mindset of the company. The thesis starts by describing the basic concepts, the different types of analysis and the context in which the firm operates. Strategic analysis is done with a number of tools such as analysis of the firm's external environment, stakeholder analysis and internal analysis. Based on the output of this study, recommendations are proposed specifically for Unicorn Inc. and the brands Plus4U and Unicorn Systems.
Keywords: Strategic Analysis; Competition; Vision; External Analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2022
Date of submission: 10. 5. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82535/podrobnosti

Files for download

    Last update: