Communication of opera ensembles with the audience in the national theatres in Prague, Brno and Ostrava

Thesis title: Komunikace operních souborů s diváky v národních divadlech v ČR (Praha, Brno, Ostrava)
Author: Kirov, Matěj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje komunikaci s diváky operních scén národních divadel v Praze, Brně a Ostravě. Teoretická část obsahuje stručnou charakteristiku dramaturgie operních scén a definuje pojem divadelní marketing. Dále teoretická část ve svém závěru předkládá možnosti komunikace operních domů se svými diváky. V rámci praktické části je pomocí kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu zkoumána komunikace a práce s diváky těchto tří operních scén v komparaci s daty od diváků těchto scén, jejichž pohled byl zaznamenán pomocí dotazníkového šetření. Praktická část je zakončena komparací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Závěr je věnován zodpovězení výzkumných otázek, které jsou doplněny o několik doporučení pro operní scény, jak zlepšit komunikaci s diváky.
Keywords: marketingová komunikace; styk s veřejností; divadelní marketing; divadlo; opera
Thesis title: Communication of opera ensembles with the audience in the national theatres in Prague, Brno and Ostrava
Author: Kirov, Matěj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to communication with the audience of opera ensembles in Prague, Brno and Ostrava. The theoretical part contains a brief description of the dramaturgy of opera ensembles and defines the concept of theatre marketing. Furthermore, the theoretical part concludes with the possibilities of communication of opera houses with their audiences. The practical part uses a combination of qualitative and quantitative research to examine the communication and work with the audiences of the three opera ensembles in comparison with data from the audiences of these ensembles, whose views were recorded through a questionnaire survey. The practical section concludes with a comparison of the qualitative and quantitative research. The conclusion is devoted to answering the research questions, which are complemented by some recommendations for opera venues to improve communication with their audiences.
Keywords: opera; marketing communication; public relations; theatre marketing; theatre

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2023
Date of submission: 11. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83279/podrobnosti

Files for download

    Last update: