Marketing Communication of Toy Museum

Thesis title: Marketingová komunikace muzea hraček
Author: Benešová, Sandra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Děkanovská, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingová komunikace je v dnešní době nedílnou součástí marketingové strategie nejen firem, ale také kulturních organizací. Malé kulturní podniky se ovšem velmi často potýkají s omezenými finančními prostředky a nemohou do propagace investovat velké finanční obnosy. Mezi tyto podniky patří Muzeum hraček Praha. Cílem této práce bylo provést analýzu marketingové komunikace muzeí rodiny Steigerových, zjistit odkud se návštěvníci o muzeích nejvíce dozvídají a zda jsou aktuálně využívané komunikační nástroje efektivní. Díky expertním rozhovorům s ředitelkami, situační analýze marketingové komunikace a dotazníkovému šetření bylo dosaženo požadovaných výsledků, které dokazují, že obě muzea mají ve své marketingové komunikaci prostor pro zlepšení. Doporučení uvedená v závěru práce by mohla pomoci zvýšit návštěvnost a zlepšit celkovou pozici Muzea hraček Praha.
Keywords: marketingová komunikace; muzeum hraček; marketingová komunikace muzeí; marketing kulturního turismu; komunikační nástroje
Thesis title: Marketing Communication of Toy Museum
Author: Benešová, Sandra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Děkanovská, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing communication is nowadays an integral part of the marketing strategy not only of companies but also cultural organisations. However, small cultural institutions are often faced with limited financial resources and cannot invest large amounts of money in promotion. The Toy Museum Prague is one of them. The aim of this thesis was to analyse the marketing communication of the Steiger family museums, to discover where visitors learn the most about the museums and whether the currently used communication tools are effective. Expert interviews with the museum directors, situational analysis of marketing communication and a questionnaire survey provided the required results, which show that both museums have significant deficiencies in their marketing communication, which should be worked on. Improvement of the current marketing communication can help to increase visitor numbers and enhance position of the Toy Museum Prague.
Keywords: communication tools; marketing communication; toy museum; cultural tourism marketing; marketing communication of museums

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2022
Date of submission: 11. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82527/podrobnosti

Files for download

    Last update: