Generation Z's attitude to sustainability in the fast fashion industry

Thesis title: Postoj generácie Z k udržateľnosti v odvetví fast fashion
Author: Rothová, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Novosadová, Aneta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom diplomovej práce je zanalyzovať postoj mladých ľudí patriacich do generácie Z k udržateľnosti v odvetví fast fashion, móde a nakupovaniu. Vedľajším cieľom je zistiť ich postoj k nakupovaniu oblečenia z druhej ruky. Prínosom práce je poukázanie na problematiku rýchlej módy. K naplneniu cieľov slúži primárny kvantitatívny výskum formou dotazníkového šetrenia a kvalitatívny výskum formou hĺbkových rozhovorov. Do dotazníkového šetrenia sa zapojilo 243 respondentov. Hĺbkových rozhovorov sa zúčastnila majiteľka pražského second-handu a štyri respondentky. Práca je doplnená zahraničnými a českými výskumami.
Keywords: udržateľná móda; rýchla móda; generácia Z; second-hand
Thesis title: Generation Z's attitude to sustainability in the fast fashion industry
Author: Rothová, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Novosadová, Aneta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main objective of the thesis is to analyze the attitude of young people belonging to Generation Z towards sustainability in the fast fashion industry, fashion and shopping. The secondary objective is to find out their attitude towards buying second-hand clothes. The contribution of the thesis is to highlight the issue of fast fashion. Primary quantitative research in the form of questionnaire survey and qualitative research in the form of in-depth interviews are used to fulfill the objectives. 243 respondents participated in the questionnaire survey. In-depth interviews were conducted with the owner of a Prague second-hand store and four respondents. The thesis is complemented by foreign and Czech researches.
Keywords: sustainable fashion; fast fashion; Gen Z; second-hand
Thesis title: Postoj generace Z k udržiteľnosti v odvetví fast fashion
Author: Rothová, Tatiana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Novosadová, Aneta
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem práce je analyzovat postoj mladých lidí patřících ke generaci Z k udržitelnosti v oblasti fast fashion, módy a nakupování. Vedlejším cílem je zjistit jejich postoj k nákupu oblečení z druhé ruky. Přínosem práce je upozornění na problematiku rychlé módy. K naplnění cílů je použit primární kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 243 respondentů. Hloubkové rozhovory byly provedeny s majitelkou pražského second-handu a čtyřmi respondentkami. Práce je doplněna zahraničními a českými výzkumy.
Keywords: rychlá móda; generace Z; second-hand; udržitelná móda

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 7. 2022
Date of submission: 11. 5. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81116/podrobnosti

Files for download

    Last update: