Company's Communication Strategy and Its Communication with Sponsors (Concrete Example)

Thesis title: Komunikační strategie firmy a komunikace se sponzory (konkrétní příklad)
Author: Čopáková, Darja
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce bylo podat komplexní přehled všech nástrojů marketingové komunikace a jejich využití. Dále je práce věnována nejnovějším trendům v marketingové komunikaci, především měnícím se způsobům, jakými může být spotřebitel co nejefektivněji zasažen, důležitostí vytváření jednotné firemní identity a image a integraci jednotlivých forem komunikace. Prostor je také věnován stále důležitější CSR. Praktická části je zaměřena na konkrétní příklad marketingové komunikace České spořitelny s důrazem na její sponzoring a oblast CSR. Detailně jsem se zaměřila na partnerství České spořitelny s Vysokou školou ekonomickou, popis realizovaných projektů a hodnocení jejich úspěšnosti.
Keywords: sponzoring; CSR; marketingová komunikace
Thesis title: Company's Communication Strategy and Its Communication with Sponsors (Concrete Example)
Author: Čopáková, Darja
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of my thesis was to give a complex overview of all marketing communication instruments. The thesis also deals with newest trends in the field of marketing communication, especially changing trends how to target consumers effectively, importance of unified company identity and image and integration of individual communication channels. There is also a chapter dedicated to CSR, which is of growing importance. The practical part of the thesis deals with marketing communication of Ceska Sporitelna with emphasis on its sponsoring and CSR. In detail I analysed partnership of Ceska Sporitelna and University of Economics in Prague, description of the projects being realized and evaluation of their effectivity.
Keywords: sponsoring; CSR; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 11. 2008
Date of submission: 10. 1. 2009
Date of defense: 6. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16570/podrobnosti

Files for download

    Last update: