Marketing of non-profit organisations

Thesis title: Marketing of non-profit organisations
Author: Kohnová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Hrusová, Lucie
Thesis language: English
Abstract:
Marketing has always been a key subject in commercial organisations, being an integral part of the business strategy and plans. In the non-profit sector, there is still a reticence towards the subject, often seen as either unnecessary or even a waste of the often very limited financial resources. As a reaction to that, this work discusses the importance and use of marketing in non-profit organisations and explores the issues around the subject with relation to the non-profit entities as well from a theoretical point of view as through case studies where the marketing efforts of a number of different non-profit organisations were analysed. The overall objective is to prove that also in non-profit organisations marketing should be an integral part of the overall business plan and is key to the overall success of the non-profit organisation.
Keywords: Fundraising; Marketing budget; Marketing mix; Non-profit organisation; Marketing
Thesis title: Marketing neziskových organizací
Author: Kohnová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Hrusová, Lucie
Thesis language: English
Abstract:
Marketing v neziskových organizacích, jako nedílná součást obchodní strategie a plánu, vždy představoval jedno z klíčových témat. V neziskových organizacích však stále přetrvává určitá zdrženlivost k tomuto tématu a marketing je obvykle vnímán jako něco nepotřebného či dokonce jako plýtvání často omezených finančních prostředků. Tato práce je reakcí na tento náhled a naopak pojednává o důležitosti využití marketingových metod v neziskových organizacích. Práce prozkoumává toto téma jak z teoretického hlediska, tak z praktického, kdy pomocí případových studií popisuje marketingová úsilí několika vybraných neziskových organizací. Celkovým cílem práce je poukázat na fakt, že i v neziskových organizacích by marketing měl být nedílnou součástí obchodní strategie a plánu, jelikož jeho využívání přispívá k celkovému úspěchu neziskové organizace.
Keywords: Marketingový rozpočet; Marketingový mix; Marketing; Fundraising; Neziskové organizace

Information about study

Study programme: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 23. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16272/podrobnosti

Files for download

    Last update: