The PONEC Theatre Audience Analysis and Development

Thesis title: Analýza a rozvoj publika Divadla Ponec
Author: Ondrejková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Petrová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem audience development. Cílem je provést analýzu preferencí diváků a návštěvníků dvou programových řad divadla PONEC. Teoretická část je věnována vymezení pojmu audience development, snaze o jeho definici, historickému vývoji a představení základních modelů koncepce rozvoje publika, jakožto i popisu práce s publikem v českém kontextu a mapování několika praktických příkladů. Praktická část pak poskytne díky řízeným rozhovorům vhled do této problematiky v rámci konkrétní kulturní organizace. Kvantitativní šetření je zaměřeno zejména na získání charakteristik diváků divadla PONEC, které budou porovnány s představami vedení. V závěru je, na základě vyhodnocení obou šetření, provedena segmentace klíčových skupin, ke kterým je vždy doporučeno několik postupů, jak s nimi pracovat.
Keywords: kulturní organizace; rozvoj publika; segmentace; publikum; potřeby a motivace
Thesis title: The PONEC Theatre Audience Analysis and Development
Author: Ondrejková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šmíd, Ilja
Opponents: Petrová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master’s Thesis focuses on the topic of audience development. The objective is to analyze the preferences of the audience and visitors of two program series of The PONEC Theatre. The theoretical part is devoted to defining the concept of audience development, its historical development and the presentation of basic models of audience development, as well as a description of working with the audience in the Czech context and mapping several practical examples. The empirical part will then provide insight into this issue within a specific cultural organisation through guided interviews. The quantitative research is mainly aimed at obtaining the characteristics of The PONEC Theatre's audience, which will be compared with the management's presumption. Finally, based on the evaluation of the two surveys, a segmentation of key groups is made, and several working approaches are recommended.
Keywords: cultural organisation; the audience; audience development; segmentation; needs and motivation

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2023
Date of submission: 12. 5. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83277/podrobnosti

Files for download

    Last update: