Analysis of the demand for the production of the company S-Comfort

Thesis title: Analýza poptávky po produkci společnosti S-Comfort
Author: Hruša, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Cingl, Lubomír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vývojem poptávky pro vybraných produktech společnosti S-Comfort s.r.o mezi lety 2016 a 2022. Data byla získána od vedení této firmy. Cílem práce je zmapovat vývoj poptávky po vybraných produktech této společnosti, dále posoudit vliv změny cen na poptávku, a nakonec poskytnout doporučení k dalšímu postupu společnosti. Na základě této analýzy práce odpoví na hypotézy ve znění: „Společnost S-Comfort je monopolem na území libereckého kraje.“, dále „Pro cílovou skupinu společnosti S-Comfort jsou vybrané produkty, které společnost poskytuje, normální běžné statky.“ a „Vybrané dvojice produktů společnosti S-Comfort mají komplementární vztah.“. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se nejprve věnuje tržním strukturám, teorii poptávky po produkci firmy, elasticitě poptávky a následně marketingovým nástrojům. Praktická část analyzuje konkurenci společnosti S-Comfort a poptávku po vybraných produktech společnosti v průběhu let, poté určuje jednotlivé elasticity, a nakonec poskytuje doporučení pro další vývoj firmy v rámci naceňování a marketingových nástrojů.
Keywords: monopol; marketing; poptávka; elasticita
Thesis title: Analysis of the demand for the production of the company S-Comfort
Author: Hruša, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Soukupová, Jana
Opponents: Cingl, Lubomír
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the development of demand for selected products of S-Comfort Ltd between 2016 and 2022. The data was obtained from the management of this company. The aim of the thesis is to map the development of the demand for selected products of this company, to further assess the effect of price changes on demand, and finally to provide recomendations for the company´s further course of action. Based on this analysis, the work will answer the hypotheses: „The S-Comfort company is a monopoly in the territory of the Liberec region.“, further „For the target group of the S-Comfort company, the selected products provided by the company are normal ordinary goods.“ and „The selected pairs of S-Comfort products have complementary relationship.“ The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part is first devoted to market structures, then the pheory od demand for the company´s production, elasticity of demand and then marketing tools. The practical part analyzes the competition of the S-Comfort company, futher analyzes the demand for selected products of the company during the years 2016 to 2022, then determines individual elasticities, and finally provides recommendations for the further development of the company in terms of pricing and marketing tools.
Keywords: elasticity; monopoly; marketing; demand

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2022
Date of submission: 12. 5. 2023
Date of defense: 12. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83000/podrobnosti

Files for download

    Last update: