Marketing Communication of Prague Mixed Choir

Thesis title: Marketingová komunikace Pražského smíšeného sboru
Author: Sidejová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá hodnocením a analýzou marketingové komunikace Pražského smíšeného sboru. Hlavním cílem je popis současného stavu komunikačních aktivit za pomoci realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pro další zhodnocení vnitřních i vnějších vlivů na zkoumaný subjekt je provedena analýza SWOT. Na základě představených výsledků výzkumu a shromážděných teoretických poznatků jsou vyvozena doporučení pro zlepšení a optimalizaci v rámci propagačních aktivit a využití nových nástrojů z této oblasti. Formulované návrhy na řešení budou přínosem pro analyzované těleso z hlediska získání nových příznivců, zlepšování povědomí a zvolení vhodných komunikačních kanálů.
Keywords: Marketingová komunikace; Sborový zpět; Art marketing; SWOT analýza; Komunikační mix
Thesis title: Marketing Communication of Prague Mixed Choir
Author: Sidejová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with analysis of marketing communication and various marketing tools used by Prague Mixed Choir. The main objective is to evaluate the status of communication activities of a chosen choir by conducting qualitative and quantitative research. To further evaluate the internal and external influences on the studied entity, a SWOT analysis is performed. On the basis of presented research results and the collected theoretical knowledge, recommendations for improvement and optimization within the promotional activities and the use of new tools are drawn. The formulated suggestions for solutions should benefit the analysed ensemble in terms of gaining new supporters, improving promotion, and selecting appropriate communication channels.
Keywords: Marketing communication; Choral singing; Art marketing; SWOT Analysis; Communication Mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2022
Date of submission: 12. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82980/podrobnosti

Files for download

    Last update: