Market analysis of industrial marking lasers and draft marketing strategy for the company MEGAFLEX

Thesis title: Analýza trhu průmyslových laserů a návrh marketingové strategie pro společnost MEGAFLEX, s.r.o
Author: Valterová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dušek, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje trh průmyslových značících laserů v České republice. V teoretické části jsou popsány vhodné metody strategické situační analýzy pro B2B trh. Strategická situační analýza je rozdělena na informační a porovnávací část. V aplikační části je charakterizován trh značících průmyslových laserů a popsáno makro-, mikro- a vnitřní prostředí společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o. Dílčím cílem práce také bylo navrhnout marketingovou strategii společnosti MEGAFLEX spol. s.r.o., která bude sloužit jako podklad pro vypracování konkrétního strategického marketingového plánu.
Keywords: marketingová strategie; Strategická situační analýza; Laser
Thesis title: Market analysis of industrial marking lasers and draft marketing strategy for the company MEGAFLEX
Author: Valterová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dušek, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis is focuses on a market analysis of industrial marking lasers in the Czech Republic. In the theoretical part are described appropriate methods of strategic analysis for Business-to-Business market. The strategic analysis is divided into two parts, descriptive and comparative one. The application part characterizes the market of industrial marking lasers and describes also macro, micro and internal environment of the company MEGAFLEX. A partial goal of this thesis is to propose a marketing strategy, which can be used as a basis for the development of strategic marketing plan.
Keywords: Marketing strategy; Laser; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2008
Date of submission: 19. 12. 2008
Date of defense: 11. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14168/podrobnosti

Files for download

    Last update: