Design of marketing communication for start-up Gymboss

Thesis title: Návrh marketingovej komunikácie pre start-up Gymboss
Author: Hančárová, Henrieta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom diplomovej práce Návrh marketingovej komunikácie pre start-up Gymboss je preskúmať ako najlepšie nastaviť marketingovú komunikáciu pre vybraný start-up aby ňou mohol čo najefektívnejšie zacieliť na jeho potenciálnych zákazníkov. Ako metódu výskumu bol zvolený kvantitatívny výskum prostredníctvom dotazníkového prieskumu s potenciálnymi zákazníkmi. Výskum sa bude snažiť spoznať potenciálneho zákazníka a porozumieť jeho chovaniu. V závere bude spracovaný návrh marketingovej komunikácie z uskutočneného výskumu a dielčich analýz.
Keywords: marketing; marketingový mix; marketingová komunikácia
Thesis title: Návrh marketingovej komunikácie pre start-up Gymboss
Author: Hančárová, Henrieta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce Návrh marketingové komunikace pro start-up Gymboss je prozkoumat, jak nejlépe nastavit marketingovou komunikaci pro vybraný start-up, aby co nejefektivněji zacílil na své potenciální zákazníky. Jako výzkumná metoda byl zvolen kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření s potenciálními zákazníky. Výzkum se bude snažit poznat potenciální zákazníky a porozumět jejich chování. Na závěr bude na základě provedeného výzkumu a dílčích analýz vypracován návrh marketingové komunikace.
Keywords: marketing; marketingová komunikace; marketingový mix
Thesis title: Design of marketing communication for start-up Gymboss
Author: Hančárová, Henrieta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main objective of the thesis Design of marketing communication for start-up Gymboss is to explore how good can selected start-up navigate their marketing communication to be able to target their potential customers as effectively as possible. Quantitative research through a questionnaire survey with potential customers was chosen as the research method. The research will try to get to know the potential customer and understand their behavior. In conclusion, design of marketing communication will be developed from the conducted research and partial analysis.
Keywords: marketing mix; marketing communication; marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2021
Date of submission: 12. 5. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78929/podrobnosti

Files for download

    Last update: