Článek zkoumá, jak se nezkušený, drobný investor může rozhodnout, zda koupit nebo prodat akcie společnosti LVMH, jaké nástroje a poměrové ukazatele pro toto hodnocení použít, a které faktory vzít v úvahu. LVMH stojí za zkoumání, protože se jedná o velkou společnost, která je mezi investory oblíbená (s free-float přes 50 %). Za tímto účelem byly prostudovány důležité teoretické studie a provedeny výpočty na základě údajů nalezených ve finančních výkazech. Byly rovněž prostudovány nejnovější článk... show full abstractČlánek zkoumá, jak se nezkušený, drobný investor může rozhodnout, zda koupit nebo prodat akcie společnosti LVMH, jaké nástroje a poměrové ukazatele pro toto hodnocení použít, a které faktory vzít v úvahu. LVMH stojí za zkoumání, protože se jedná o velkou společnost, která je mezi investory oblíbená (s free-float přes 50 %). Za tímto účelem byly prostudovány důležité teoretické studie a provedeny výpočty na základě údajů nalezených ve finančních výkazech. Byly rovněž prostudovány nejnovější články a výzkumy týkající se společnosti, protože by mohly obsahovat poznatky o budoucích perspektivě podniku. Výsledky osvětlují, jak vytvořit investiční strategii, která je zcela přístupná nezkušenému investorovi, pomocí souboru obecných finančních ukazatelů, které lze snadno vypočítat na základě volně dostupných údajů. Ačkoli tyto poměrové ukazatele mají retrospektivní charakter, mohou být přesto užitečné při rozhodování o nákupu nebo prodeji akcií. Pro zvýšení své informovanosti a pochopení širšího kontextu by investoři měli využívat další nástroje, včetně mediální analýzy a prvků prediktivní analýzy (např. k vytváření prognóz týkajících se makroekonomických a businessových vyhlídek). |