Strategic analysis of KALAS Sportswear s.r.o

Thesis title: Strategická analýza společnosti KALAS Sports wear s.r.o
Author: Wiesner, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Schönfeld, Jaroslav
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na strategickou analýzu společnosti KALAS Sportswear s.r.o. Cílem práce je identifikovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby firmy, a na základě těchto poznatků vytvořit strategická doporučení pro udržení pozice na trhu a udržitelný rozvoj firmy v budoucnu. V teoretické části práce jsou podrobně popsány metody a nástroje, které jsou použity v praktické části analýzy. V praktické části jsou použity PESTLE analýza, analýza odvětví, analýza konkurence, mapa konkurenčních skupin a Porterův model pěti sil pro analýzu vnějšího prostředí firmy. Pro analýzu vnitřních zdrojů jsou použity VRIO analýza, portfolio analýza, hodnototvorný řetězec a finanční analýza. Tyto metody jsou syntetizovány ve SWOT analýze, na jejímž základě jsou vytvořena doporučení pro firmu KALAS. Doporučení v závěru této práce by měla pomoci firmě KALAS Sportswear s.r.o. v jejím udržitelném rozvoji a růstu na trhu. Závěrečná doporučení budou vytvářena především na základě osobních zkušeností.
Keywords: Strategická analýza; KALAS Sportwear s.r.o.; PESTLE analýza; analýza odvětví; analýza konkurence; mapa konkurenčních skupin; Porterův model pěti sil; VRIO analýza; portfolio analýza; finanční analýza; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis of KALAS Sportswear s.r.o
Author: Wiesner, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Schönfeld, Jaroslav
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the strategic analysis of KALAS Sportswear s.r.o. The aim of the thesis is to identify the company's strengths, weaknesses, opportunities, and threats, and based on these findings, to create strategic recommendations for the company’s sustainable development in the future. The theoretical part of the thesis describes in detail the methods and tools that are used in the practical part of the analysis. In the practical part, PESTLE analysis, industry analysis, competitive analysis, map of competing groups and Porter's five forces model are used to analyze the firm’s external environment. VRIO analysis, portfolio analysis and financial analysis are used for internal resource analysis. These methods are synthesized in the SWOT analysis, based on which recommendations are made for KALAS. The results of this work should help KALAS in its sustainable development and growth in the market. Final recommendations will be provided based on personal experience.
Keywords: KALAS Sportswear s.r.o.; Strategic analysis; map of competing groups; Porter's five forces model; VRIO analysis; portfolio analysis; financial analysis; SWOT analysis; PESTLE analysis; industry analysis; competition analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84341/podrobnosti

Files for download

    Last update: