SEO Strategy Proposal for the Digital Agency eVisions.cz

Thesis title: Návrh SEO strategie pro digitální agenturu eVisions.cz
Author: Foršt, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout vhodnou komplexní SEO strategii pro web digitální agentury eVisions.cz. Teoretické poznatky jsou čerpány na základě rešerše odborných literárních zdrojů a aktuálních internetových zdrojů. Rovněž je teoretická část doplněna o poznatky získané z expertních rozhovorů. Úvodní část spočívá ve vysvětlení tématu SEO a vyhledávání obecně, zatímco druhá část teorie je zaměřena detailně na dílčí SEO disciplíny a faktory. Práce pokračuje představením trhu digitálních agentur a především společnosti eVisions Advertising, jejíž web je předmětem této práce. Praktická část založena na expertních rozhovorech a mnoha dílčích SEO analýzách spočívá v odhalení nedostatků a příležitostí v oblasti SEO, ze kterých vychází návrh optimální SEO strategie, kterou by se měl web evisions.cz řídit, aby navýšil svůj výkon v organickém vyhledávání.
Keywords: eVisions Advertising; online marketing; SEO; internetové vyhledávače; analýza webu
Thesis title: SEO Strategy Proposal for the Digital Agency eVisions.cz
Author: Foršt, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to design a suitable comprehensive SEO strategy for the website of the digital agency eVisions.cz. The theoretical knowledge is based on a research of professional literature sources and up to date Internet resources. The theoretical part is also supplemented by the findings obtained from expert interviews. The introductory part consists of an explanation of the topic of SEO and internet search in general, while the second part of the theory focuses in detail on the sub-disciplines and factors of SEO. The thesis continues by introducing the company eVisions Advertising, whose website is the subject of this thesis. The practical part, based on expert interviews and many sub-analyses of SEO, consists in revealing the gaps and opportunities in the field of SEO, from which the proposal of the optimal SEO strategy that the evisions.cz website should follow to improve its performance in organic search is based.
Keywords: eVisions Advertising; online marketing; SEO; website analysis; internet search engines

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83848/podrobnosti

Files for download

    Last update: