The Impact of Social Media Communication on the Perception of FTV Prima

Thesis title: Vliv komunikace v prostředí sociálních sítích na vnímání společnosti FTV Prima
Author: Klímová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Jelenová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem komunikace v prostředí sociálních sítí na vnímání společnosti FTV Prima. Cílem je identifikovat silné a slabé stránky komunikace společnosti na sociálních sítích. Teoretická část se věnuje zejména charakteristice marketingové komunikace, sociálním sítím a televiznímu trhu. Praktická část je zaměřena na společnost FTV Prima a její marketingovou komunikaci v čele se sociálními sítěmi. Vliv komunikace byl zkoumán pomocí primárních dat sesbíraných prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkum je doplněn o sekundární data získaná z výzkumu MML-TGI a strukturovaného rozhovoru s vedoucí oddělení sociálních sítí FTV Prima. Na základě všech analýz je stanoven vliv komunikace v prostředí sociálních sítí na vnímání společnosti FTV Prima a jsou zde formulována doporučení pro efektivnější komunikaci.
Keywords: Marketingová komunikace; Sociální sítě; Online marketing; Televizní trh; FTV Prima
Thesis title: The Impact of Social Media Communication on the Perception of FTV Prima
Author: Klímová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Jelenová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the influence of communication in the social networking environment on the perception of FTV Prima. The goal of this thesis is to identify the strengths and weaknesses of the company’s communication on social networks. The theoretical part focuses mainly on the characteristics of marketing communication, social networks and the television market. The practical part concentrates on the company FTV Prima and its marketing communication led by social networks. The impact of communication was examined using primary data collected through a questionnaire survey. The research is supported by secondary data obtained from MML-TGI research and a structured interview with the head of social marketing in FTV Prima. Based on the analyses, the impact of social media communication on the perception of FTV Prima is determined and recommendations for more effective communication are made.
Keywords: Marketing communication; Social networks; Online marketing; Television market; FTV Prima

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 1. 2023
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83470/podrobnosti

Files for download

    Last update: