The impact of cultural predispositions on consumer behavior when purchasing luxury goods on the Czech market

Thesis title: Vplyv kultúrnych predispozícií na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu
Author: Nováková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá vplyvom kultúrnych predispozícií na spotrebiteľské správanie pri nákupe luxusného tovaru na českom trhu. Táto práca pozostáva z dvoch vzájomne prepojených častí, teoretickej a praktickej. Teoretická časť je zameraná na témy ako spotrebiteľské správanie a rozhodovanie, modely spotrebiteľského správania, faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie, luxus, kultúra, kultúrne rozdiely, kultúrne modely, vzťah kultúry a spotrebiteľského správania a marketing luxusu. Hlavným cieľom diplomovej práce je preskúmať kultúrne predispozície a ich vplyv na spotrebiteľský rozhodovací proces o luxusnom tovare vo vybranej maloobchodnej spoločnosti na českom trhu. Táto analýza bude dôležitá pre aktérov na strane dopytu aj ponuky na trhu luxusného tovaru a bude základom pre ďalší rozvoj produktového portfólia spoločnosti. Praktická časť bude zahŕňať uskutočnenie kvalitatívneho výskumu prostredníctvom hĺbkových rozhovorov so zamestnancami a spotrebiteľmi vybranej maloobchodnej spoločnosti v Českej republike.
Keywords: spotrebiteľské správanie; kultúrne predispozície; luxus; kultúra
Thesis title: Vplyv kultúrnych predispozícii na spotrebné chovanie spotrebiteľa pri kúpe luxusných statkov na českom trhu
Author: Nováková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zabývá vlivem kulturních predispozic na chování spotřebitelů při nákupu luxusního zboží na českém trhu. Práce se skládá ze dvou vzájemně propojených částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na témata, jako je spotřebitelské chování a rozhodování, modely spotřebitelského chování, faktory ovlivňující spotřebitelské chování, luxus, kultura, kulturní rozdíly, kulturní modely, vztah kultury a spotřebitelského chování a marketing luxusu. Hlavním cílem práce je zkoumání kulturních predispozic a jejich vlivu na rozhodování spotřebitelů o luxusním zboží ve vybrané maloobchodní společnosti na českém trhu. Tato analýza bude důležitá pro subjekty na straně poptávky i nabídky na trhu luxusního zboží a bude podkladem pro další rozvoj produktového portfolia společnosti. V praktické části bude proveden kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů se zaměstnanci a spotřebiteli vybrané maloobchodní společnosti na českém trhu.
Keywords: spotřebitelské chování; kulturní predispozice; kultura; luxus
Thesis title: The impact of cultural predispositions on consumer behavior when purchasing luxury goods on the Czech market
Author: Nováková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the influence of cultural predispositions on consumer behavior when purchasing luxury goods on the Czech market. This thesis consists of two interrelated parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on topics such as consumer behavior and decision making, models of consumer behavior, factors influencing consumer behavior, luxury, culture, cultural differences, cultural models, the relationship between culture and consumer behavior, and luxury marketing. The main goal of the diploma thesis is to examine cultural predispositions and their impact on the consumer decision-making process regarding luxury goods in a selected retail company on the Czech market. This analysis will be important for stakeholders on both the demand and supply sides of the luxury goods market and will serve as a basis for further development of the company's product portfolio. The practical part will include conducting qualitative research through in-depth interviews with employees and consumers of the selected retail company in the Czech Republic.
Keywords: luxury; consumer behavior; culture; cultural predispositions

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 8. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83352/podrobnosti

Files for download

    Last update: