The influence of customer satisfaction on the marketing orientation of the selected company

Thesis title: Vliv spokojenosti zákazníků na marketingovou orientaci vybrané společnosti
Author: Chramostová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o výzkumu zákaznické spokojenosti společnosti Odpady-Janeček s.r.o. První část je zaměřena na literární rešerši, ve které jsou shrnuty dosavadní teoretické poznatky z marketingu, spotřebního chování a marketingového výzkumu, kde jsou zohledněny zejména způsoby výzkumu a procesy výzkumu. Dále je pozornost věnována metodám, jejichž pomocí jsou získávána potřebná data k vypracování praktické části. V druhé části této práce je proveden samotný výzkum u vybraného podniku spolu s vyhodnocením obdržených výsledků za pomocí korelační analýzy. V závěru práce jsou navržena doporučení, která by měla mít za výsledek zlepšení oblastí spokojenosti dané společnosti.
Keywords: marketingový výzkum; spokojenost; zákazníci; odpad; korelační analýza
Thesis title: The influence of customer satisfaction on the marketing orientation of the selected company
Author: Chramostová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis aims the research of customer satisfaction of Odpady-Janeček s.r.o. The first part is focused on the literature research, which summarizes the theoretical findings from marketing, consumer behaviour and marketing research, where research methods and research processes are considered. Furthermore, attention is paid to the methods by which the necessary data are obtained to develop the practical part. In the second part of this work, the research itself is carried out at the selected company, together with the evaluation of the received results using correlation analysis. At the end of the thesis, recommendations are proposed, which should result in the improvement of the areas of satisfaction of the selected company.
Keywords: marketing research; satisfaction; customers; waste; correlation analysis

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 1. 2023
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83251/podrobnosti

Files for download

    Last update: