The impact of influencers on social media on consumer’s purchasing behavior

Thesis title: Vliv influencerů na sociálních sítích na nákupní chování spotřebitelů
Author: Muratbekova, Malika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu influencerů na sociálních sítích na nákupní chování spotřebitelů a identifikací faktorů ovlivňujících nákupní сhování na doporučení influencera. V teoretické části jsou vymezeny pojmy spojené se spotřebním chováním a influencer marketingem. Praktická část byla založena na analýze primárních a sekundárních dat. Na základě provedených analýz na závěr byly shrnuty výsledky a formulovány doporučení nejen pro firmy v rámci spolupráci s influencery, ale tak i pro samotné influencery k lepšímu pochopení publika.
Keywords: Spotřební chování; Influencer; Influencer marketing; Sociální sítě
Thesis title: The impact of influencers on social media on consumer’s purchasing behavior
Author: Muratbekova, Malika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the exploring the impact of influencers on social media on the purchasing behavior of consumers and the identification of factors influencing the purchase behavior based on the influencer's recommendation. In the theoretical part, terms related to consumer behavior and influencer marketing are defined. The practical part was based on the analysis of primary and secondary data. Based on the analyzes performed, the results were summarized and recommendations were formulated not only for companies in cooperation with influencers, but also for the influencers themselves to better understanding the audience.
Keywords: Consumer behavior; Influencer; Influencer marketing; Social media

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 11. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82842/podrobnosti

Files for download

    Last update: