Go-to-market strategy for a brand launch to a new market

Thesis title: Go-to-market strategie pro uvedení značky na nový trh
Author: Abdiukhanova, Diliara
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Klinková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřená na zkoumaní procesu a součástí go-to-market strategie jako důležitého faktoru při uvedení výrobků mezinárodní společností na nové trhy. Cílem práce bylo vytvoření strategii uvedení značky GoGo squeeZ® na český trh společností BEL sýry Česko a.s. exkluzivně pro online supermarket Rohlik.cz Teoretická část se zabývá shrnutím dosavadních poznatků o go-to-marketing strategii v propojení s mezinárodním kontextem. Praktická část je přestavena sekundárním výzkumem trhů svačin a dětské výživy, na který navazuje primárním kvalitativní výzkum cílových zákazníků pomocí metody hloubkových polostrukturovaných rozhovorů na téma svačin pro děti a ovocných kapsiček. Výslednou částí práce je návrh go-to-marketing strategie zahrnující popis cílového trhu, umístění produktu, strategie marketingového mixu, projektový plán a rovněž souhrnný model celého procesu uvedení.
Keywords: Go-to-market strategie; uvedení značky na nový trh; mezinárodní marketing; GoGo squeeZ®
Thesis title: Go-to-market strategy for a brand launch to a new market
Author: Abdiukhanova, Diliara
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Klinková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on exploring the process and components of go-to-market strategy as an important factor in the product launch by international companies to new markets. The aim of the thesis was to create a strategy for the launch of the GoGo squeeZ® brand on the Czech market by BEL sýry Česko a.s. exclusively for the online supermarket Rohlik.cz The theoretical part deals with a summary of the existing knowledge about go-to-market strategy in connection with the international context. The practical part is presented by secondary research of snacks and baby food markets, followed by primary qualitative research of target customers using the method of in-depth semi-structured interviews on the topic of snacks for children and fruit pouches. The final part of the thesis is the design of a go-to-market strategy including a description of the target market, product category placement, marketing mix strategy, project plan as well as a comprehensive model of the entire launch process.
Keywords: Go-to-market strategy; brand launch; international marketing; GoGo squeeZ®

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82832/podrobnosti

Files for download

    Last update: