Digital marketing strategy of the Crypto Hunters project

Thesis title: Digitální marketingová strategie projektu Crypto Hunters
Author: Holovský, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Odvětví kryptoměn se v mnohém vyznačuje výraznými specifiky, zasahujícími do všech oblastí podnikání. Marketing je jednou z těchto oblastí a vzhledem k poměrně čerstvé existenci celého krypto-odvětví není v tomto kontextu zatím příliš prozkoumán. Cílem této práce je analýza marketingového mixu a strategie projektu Crypto Hunters a zároveň navržení specifických doporučení k jeho stávajícím marketingovým praktikám. Práce staví na literárním výzkumu trhu a okolí, i na analýze dat samotného projektu. V praktické části práce jsou rozebrány jednotlivé části marketingové strategie – segmentace, targeting a positioning – a posléze je zanalyzován aktuální marketingový mix projektu. Závěrem je zodpovězena výzkumná otázka a shrnuta stanovená doporučení, ale i limitace práce.
Keywords: signály pro obchodování; Digitální marketing; marketingová strategie; kryptoměna
Thesis title: Digital marketing strategy of the Crypto Hunters project
Author: Holovský, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
In many ways, the cryptocurrency industry is characterised by considerable specifics that affect all areas of business. Marketing is one of these areas, and due to the relatively recent existence of the entire crypto industry, it has not yet been sufficiently explored in this context. The aim of this paper is to analyse a marketing mix and strategy for the Crypto Hunters project, as well as suggest specific recommendations for its current marketing practices. The thesis builds on literature research of the market and the environment, as well as data analysis of the project itself. In the practical part of the thesis, the individual parts of the marketing strategy - segmentation, targeting and positioning - are discussed and then the current marketing mix of the project is analysed. Finally, the research question is answered and the identified recommendations as well as limitations of the thesis are summarized.
Keywords: Digital marketing; marketing strategy; cryptocurrency; trading signals

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82721/podrobnosti

Files for download

    Last update: