Marketing plan for a fashion company

Thesis title: Marketingový plán módní společnosti
Author: Müllerová, Vendula
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kučerová, Zdeňka
Thesis language: Česky
Abstract:
Záměrem této bakalářské práce je vypracování marketingového plánu pro módní společnost Freshlabels s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretická část poskytne základ pro část praktickou. Budou zde popsány analýzy a metody, které budou aplikovány v praktické části. Jedná se o metody situační analýzy, která zkoumá prostředí, ve kterém se společnost pohybuje. Vnější vlivy působící na tuto společnost zkoumá PEST analýza a Porterův model pěti sil. Dále bude zkoumán současný marketingový mix společnosti Freshlabels, segmentace, targeting a positioning společnosti. V závěru jsou poznatky z provedených analýz zahrnuty do SWOT analýzy. Výsledná doporučení budou zahrnuta do návrhu marketingového plánu, ke kterému bude vypracován akční plán a odhadovaný rozpočet.
Keywords: Marketingový mix; Situační analýza; Design; Marketingový plán; Marketing; Móda
Thesis title: Marketing plan for a fashion company
Author: Müllerová, Vendula
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Kučerová, Zdeňka
Thesis language: Česky
Abstract:
The intention of this bachelor thesis is to develop a marketing plan for the fashion company Freshlabels Ltd. The thesis is divided into two parts, the theoretical part will provide the basis for the practical part. It will describe the analysis, methods that will be applied in the practical part. These are situational analysis methods, which examines the environment in which the company operates. The external influences acting on the company are examined by PEST analysis and Porter's five forces model. Furthermore, the current marketing mix of the company, segmentation, targeting and positioning of the company will be examined. Finally, the findings from the analyses are included in a SWOT analysis. The resulting recommendations will be incorporated into a draft marketing plan for which an action plan and estimated budget will be developed.
Keywords: Marketing plan; Marketing; Marketing mix; Situational analysis; Design; Fashion

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82525/podrobnosti

Files for download

    Last update: