The Marketing Specifics of Streaming Services

Thesis title: Specifika marketingu streamovacích služeb
Author: Faltová, Anežka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Svoboda, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikování marketingových specifik kategorie video streamovacích služeb placených odběrateli (tzv. SVOD služeb) v České republice. Práce se snaží o zmapování této kategorie především z pohledu marketingového makroprostředí, mikroprostředí a marketingového mixu. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky marketingových specifik kategorie. V praktické části jsou k zodpovězení výzkumných otázek využity analýzy sekundárních dat a kvantitativní výzkum mezi českými uživateli SVOD služeb. Kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření slouží k popsání specifik spotřeby a preferencí uživatelů. Na základě zjištěných marketingových specifik jsou sepsána doporučení pro současné i potenciální hráče na tomto trhu.
Keywords: video streamovací služby; Česká republika; SVOD služby; marketingová specifika
Thesis title: The Marketing Specifics of Streaming Services
Author: Faltová, Anežka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Svoboda, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the thesis is to identify the marketing specifics of the category of video streaming services paid by subscribers (so-called SVOD services) in the Czech Republic. The paper aims to map this category mainly from the point of view of the marketing macro-environment, micro-environment, and marketing mix. The theoretical part summarizes the current knowledge of the marketing specifics of the category. In the practical part, secondary data analysis and quantitative research among Czech users of SVOD services are used to answer the research questions. Quantitative research in the form of a questionnaire survey serves to describe the specifics of consumption and user preferences. Based on the identified marketing specifics, recommendations are provided for current and potential players in this market.
Keywords: video streaming services; SVOD services; marketing specifics; Czech Republic

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80792/podrobnosti

Files for download

    Last update: