Responding to changing customer buying behaviour during the first wave of the pandemic - Albert's strategic response

Thesis title: Reakce na změnu nákupního chování zákazníků během první vlny pandemie - strategická reakce společnosti Albert
Author: Pospíšilová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kubíček, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je detekce a analýza změn spotřebních chování zákazníků řetězce Albert v době prvního lockdownu trvající od března do května 2020. Dílčím cílem je vytvoření souhrnu a analýzy reakcí řetězce Albert na tyto změny spotřebního chování. Byla stanovena hlavní výzkumná otázka: VO1 – „Jak se změnilo nákupní chování během první vlny pandemie u zákazníků řetězce Albert?“. Dále byla definována podotázka VO2 –„Jak na změnu nákupního chování zákazníků reagoval řetězec Albert?“. Vzhledem k tomu, že Albert nabízí širokou nabídku potravin a nachází se po celém Česku, je vhodným řetězcem pro srovnávání nákupního chování před a během pandemie. Pro zodpovězení výzkumných otázek byl využit kvantitativní výzkum (dotazníkové šetření) doplněný o expertní rozhovory s manažery Albert.
Keywords: spotřební chování; pandemie covid-19; expertní rozhovor; dotazníkové šetření; strategická reakce
Thesis title: Responding to changing customer buying behaviour during the first wave of the pandemic - Albert's strategic response
Author: Pospíšilová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Kubíček, Aleš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to detect and analyse changes in the consumption behaviour of Albert chain customers during the first lockdown period lasting from March to May 2020. The sub-objective is to create a summary and analysis of the Albert chain's response to these changes in consumption behaviour. The main research question has been identified: VO1 - "How did the buying behaviour of Albert chain customers change during the first wave of the pandemic?". Furthermore, the sub-question VO2 - "How did the Albert chain react to the change in customer buying behaviour?" was defined. Since Albert offers a wide range of food products and is located all over the country, it is a suitable chain for comparing shopping behaviour before and during the pandemic. Quantitative research (questionnaire survey) supplemented by expert interviews with Albert managers was used to answer the research questions.
Keywords: consumer behaviour; expert interview; covid-19 pandemic; questionnaire survey; strategic response 

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2022
Date of submission: 14. 5. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79832/podrobnosti

Files for download

    Last update: