Strategic analysis

Thesis title: Strategická analýza
Author: Peterová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikovcová, Hana
Opponents: Kupec, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se soustředí na analýzu mikrookolí společnosti Extrifit, s.r.o. Cílem práce je nalézt příčinu jejího klesajícího tržního podílu a prozkoumat dopady aktivit hlavních konkurentů. Následně je navržena vhodná konkurenční strategie, která zajistí vyšší konkurenceschopnost a stabilizaci tržního podílu. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou, pomocí literární rešerše domácích i zahraničních autorů, vymezeny základní pojmy a metody analýzy mikrookolí. Pomocí těchto metod je následně analyzováno mikrookolí společnosti Extrifit, s.r.o. Nejprve je provedena analýza odvětví, která je zaměřena na jeho základní charakteristiky. Poté následuje Porterův model pěti sil a analýza konkurence, v rámci které je věnována pozornost mapě konkurenčních skupin a mezipodnikovému srovnávání. Závěr obsahuje strategická doporučení pro následující firemní aktivity.
Keywords: konkurence; analýza mikrookolí; sportovní výživa; Extrifit, s.r.o.; Strategická analýza
Thesis title: Strategic analysis
Author: Peterová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikovcová, Hana
Opponents: Kupec, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis focuses on the analysis of the micro-environment of Extrifit, s.r.o. The aim of the thesis is to identify the causes of the company's declining market share and to explore the impact of its main competitors' activities. Subsequently, a suitable competitive strategy is proposed which will lead to higher competitiveness and stabilization of market share. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, the basic concepts and methods of micro-environment analysis are defined using literature research of domestic and foreign authors. These methods are afterwards apllied to the micro-environment of Extrifit, s.r.o. First, an analysis of the market is carried out, which is focused on its basic characteristics. This is followed by Porter's five forces model and a competition analysis, in which attention is paid to the map of strategic groups and intercompany comparisons. The conclusion contains strategic recommendations for the following corporate activities.
Keywords: micro-environment analysis; Extrifit, s.r.o.; sports nutrition; Strategic analysis; competition

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84326/podrobnosti

Files for download

    Last update: