Marketing strategy of Inditex’s fashion brands

Thesis title: Marketingová strategie módních značek společnosti Inditex
Author: Makovičková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vítová Dušková, Marie
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vytvořit modelový marketingový plán pro novou módní značku na českém trhu, a to na základě analýzy marketingové strategie společnosti Inditex. Teoretická část pojednává o marketingu a marketingovém plánu jako takovém, marketingu módních značek, společnosti Inditex, značkách, které pod sebou sdružuje a její strategii. Data jsou doplněny dotazníkovým šetřením ve kterém jsou poznatky z analýzy marketingové strategie společnosti Inditex buď potvrzeny nebo vyvráceny dle odpovědí respondentů. V praktické části je následně vytvořen nový marketingový plán pro fiktivní tuzemskou módní značku, který vychází z dat nejen z dotazníkového šetření, ale také analýzy společnosti Inditex a je zaměřen na specifické segmenty, které vyšly z dotazníku. V marketingovém plánu byly provedeny potřebné analýzy ke správnému určení příležitostí a hrozeb. Nakonec byla provedena SWOT analýza na základě které byly stanoveny cíle fiktivní módní značky.
Keywords: Marketingový plán; Módní značky; Fast fashion; Udržitelnost
Thesis title: Marketing strategy of Inditex’s fashion brands
Author: Makovičková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vítová Dušková, Marie
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis was to create a model marketing plan for a new fashion brand on the Czech market. The theoretical background covers marketing and marketing plans, marketing of fashion brands, Inditex as a company, its brands, and its strategy. The analysis of Inditex's marketing strategy is supported by a questionnaire survey, which validates or challenges the findings. In the practical part, a new marketing plan is developed for a fictional domestic fashion brand based on data from the questionnaire survey and the analysis of Inditex. The marketing plan focuses on specific segments identified in the survey, conducts necessary analyses to identify opportunities and threats, and concludes with a SWOT analysis to determine the goals of the fictional brand.
Keywords: Fashion brands; Fast fashion; Marketing plan; Sustainability

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84092/podrobnosti

Files for download

    Last update: