Social media as a marketing tool for a fitness trainer

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj fitness trenéra
Author: Do, Lam Nhat Truong
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálních sítí jako nástroje pro marketingovou komunikaci a budování osobního brandu fitness trenéra pro odlišení se v tomto silně konkurenčním odvětví. Cílem této práce je navrhnout strategii využití sociálních sítí pro efektivní komunikaci a podporu budování osobního brandu. Teoretická část se věnuje tématům z oblasti marketingu, sociálních sítí, osobního brandu, influencer marketingu a fitness. V praktické části je využito metody SWOT a PEST pro situační analýzu trhu a Porter pro konkurenční analýzu trhu. Dále je využito výzkumné metody hloubkových rozhovorů s fitness trenéry pro zodpovězení otázky, jak oni sami využívají sociální sítě. Na základě těchto výsledků je navržena strategie k využití sociálních sítí
Keywords: marketingová komunikace; sociální sítě; marketing; osobní brand; influencer marketing; fitness; trenér; kouč; online koučink
Thesis title: Social media as a marketing tool for a fitness trainer
Author: Do, Lam Nhat Truong
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of social media as a tool for marketing communication and building a personal brand of fitness trainer to differentiate in this strongly competitive market. The goal of this thesis is to design a strategy for using the social media to effectively communicate and build a personal brand. Theoretical part is devoted to topics such as marketing, social media, personal brand, influencer marketing and fitness. In the practical part the SWOT and PEST methods are used for the situational analysis of the market and Porter method for competition analysis of the market. Then the research method of interview with the fitness trainers is used to answer the question how are they using the social media. Based on these results the strategy on the use of social media is proposed.
Keywords: influencer marketing; marketing; marketing communication; social media; personal brand; fitness; trainer; coach; online coaching

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83907/podrobnosti

Files for download

    Last update: