Analysis of company Indigoprint and its main competitors from the perspective of CSR

Thesis title: Analýza firmy Indigoprint a jejich hlavních konkurentů z pohledu CSR
Author: Freiburg, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Ecková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem. Hlavním cílem práce je zhodnocení současných aktivit společnosti Indigoprint, s.r.o. z hlediska CSR a návrh možných kroků, které by firmě z pohledu CSR pomohly v jejím dalším rozvoji a lepší konkurenceschopnosti v oboru. Práce je rozdělena do tří částí. První část se věnuje teoretické stránce konceptu společenské odpovědnosti firem, a to konkrétně vysvětlením pojmu, jeho vlivu na finanční výkonnost podniků či faktory CSR ovlivňující vnímání spotřebitele. V druhé části jsou popsány současné aktivity CSR firmy Indigoprint a jejich konkurentů. Poslední část se zabývá výzkumem provedeným v rámci dotazníkového šetření mezi zaměstnanci firmy Indigoprint a rozhovorem s ředitelem této firmy. V samotném závěru práce jsou uvedena doporučení firmě Indigoprint z hlediska CSR, která by mohla zlepšit její reputaci či rentabilitu.
Keywords: CSR; Teorie tří pilířů; Indigoprint; Etika společnosti; Udržitelnost
Thesis title: Analysis of company Indigoprint and its main competitors from the perspective of CSR
Author: Freiburg, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Ecková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the concept of corporate social responsibility. The main objective of the thesis is to evaluate the current CSR activities of Indigoprint, s.r.o. and suggest possible steps that could help the company further develop and improve its competitiveness in the industry. The thesis is divided into three parts. The first part focuses on the theoretical aspect of the concept of corporate social responsibility, specifically by explaining the term, its impact on the financial performance of companies, and the factors influencing consumer perception of CSR. The second part describes the current CSR activities of Indigoprint and its competitors. The final part deals with the research conducted through a questionnaire survey among the employees of Indigoprint and an interview with the company director. In the conclusion recommendations for Indigoprint are provided in terms of CSR that could improve its reputation or profitability.
Keywords: CSR; Theory of three pillars; Indigoprint; Corporate ethics; sustainability

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 12. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83764/podrobnosti

Files for download

    Last update: